خبرگزاری کار ایران

مجوز تهاتر به شهرداری برای احداث اتوبان شوشتری

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۰۷

رحمت‌الله حافظی در واکنش به این تبصره آن را خارج از سقف بودجه دانست و با تصویب آن مخالفت کرد.

در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، اعضای این شورا به شهرداری مجوز تهاتر برای تملک املاک معارض در پروژه هایی مانند اتوبان شوشتری را دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به تصویب تبصره ۲۲ لایحه بودجه ۹۴ شهرداری تهران در خصوص این تبصره گفت: بر اساس این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود، برای اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و… در مناطق شهرداری تهران مطالبات سازمان‌های دولتی، نهاد‌ها و نیروهای مسلح بابت املاک و مستغلات واقع در این طرح‌ها را بعد از توافق تها‌تر کند و درآمد آن را پس از توافق در ردیف‌های درامد و هزینه ثبت کند.

رحمت‌الله حافظی در واکنش به این تبصره آن را خارج از سقف بودجه دانست و با تصویب آن مخالفت کرد.

دبیر در پاسخ به حافظی اظهار کرد: این تبصره‌ای است که شورا باید از آن حمایت کند، چرا که اگر این تبصره نبود، بوستان ولایت نیز نبود و پادگان جی انجام نمی‌شد.

حکیمی‌پور نیز با بیان اینکه در صورت رعایت سقف بودجه اصل این تبصره مفید است و بر رعایت سقف بودجه تاکید کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه این تبصره برای شهر تهران یک فرصت است در این خصوص توضیح داد: املاک سپاه یا دستگاه اجرایی در طرح اتوبان شوشتری قرار دارد و این املاک به صورت غیرنقد تها‌تر می‌شود. به منظور نظارت بیشتر می‌توانیم، تاکید داشته باشیم که یک نسخه از این توافق نامه به شورا ارسال شود.

همچنین دنیامالی به عنوان موافق این تبصره تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم خارج از بودجه این تها‌تر اتفاق افتد، به عنوان مثال اتوبان شهید شوشتری کد و ردیف بودجه دارد، این تبصره در سال گذشته بند دیگری داشت که بر اساس آن اصلاح هندسی میادین و غیره در بافت فرسوده و خیابان‌هایی که شبکه معابر نداریم برای روان سازی خودرو‌ها اجازه می‌دهیم شهرداری در قالب تها‌تر این معارضین را رفع کند، این بند هم باید امسال اضافه شود.

در ادامه اسماعیل دوستی از مخالفین این تبصره سوال کرد: پارک ولایت بیش از صدهزار میلیارد تومان ارزش داشت، اما در کدام ردیف بودجه شهردرای گنجانده شده؟ این یک ظرفیت و گشایش برای شهردرای تهران است، نباید آن را ببندیم. تملک املاک و مستغلات در طرح‌های مصوب انجام می‌شود، آن هم طرح‌هایی که قابلیت تها‌تر داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز