خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲ میلیون بانوی ایرانی نام و القاب حضرت زینب(س) را دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۰۸

نام کبری نیز قریب به ۴۱۴ هزار بار برای نوزادان دختر ایرانی انتخاب و در این پایگاه به ثبت رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: براساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار ایرانی به اسم زینب، القاب و کنیه‌های این بانوی بزرگوار نامگذاری شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، مهدی تدین با بیان اینکه نام عقیله از اسامی دیگر حضرت زینب(س) است، گفت: نام بیش از ۹۲۲ هزار خانم، زینب و ۲۰۰۰ خانم نیز عقیله می‌باشند که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: از القاب ایشان می‌توان به نام‌های محدثه، ‌ ام‌کلثوم، عارفه و کامله اشاره کرد که به ترتیب بیش از ۱۸۵ هزار بار، بیش از ۲۳ هزار بار، قریب به ۳۴ هزار بار و نزدیک به ۳۵ هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیت ثبت احوال به ثبت رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل همچنین گفت: نام کبری نیز قریب به ۴۱۴ هزار بار برای نوزادان دختر ایرانی انتخاب و در این پایگاه به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است، زینب در لغت به معنی زین، آراستن وآرایش و خوبی است و نیز به معنی درختی خوش منظره و زیباست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز