خبرگزاری کار ایران

پایگاه اینترنتی زیارتگاه های اسلامی راه اندازی شد

کد خبر : ۲۰۵۴۷۵

با توجه به شناخت علمی و پژوهشی که از آثار اسلامی و زیارتگاه ها داشتم، برای حفظ این آثار در تاریخ، این پایگاه اینترنتی را راه اندازی کردم.

نخستین پایگاه اینترنتی و پژوهشی در حوزه مزارهای اسلامی از سوی احمد خامه یار، از پژوهشگران فعال در حوزه تاریخ اسلام و زیارتگاه های اسلامی و عضو گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت، در فضای مجازی راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، عضو گروه تاریخ پژوهشکده حج وزیارت از راه اندازی نخستین پایگاه اینترنتی پژوهشی در حوزه مزارهای اسلامی خبر داد و گفت: بیشتر محتوای این پایگاه اینترنتی شامل پژوهش ها و یادداشت ها در حوزه مکان های مقدس و زیارتگاه های اسلامی است.

«احمد خامه یار»، با انتقاد از اقدامات وحشیانه گروه های تروریستی و تکفیری و تخریب بی رحمانه آثار تاریخ اسلامی در شهرهای عراق، سوریه و افغانستان، افزود: با توجه به شناخت علمی و پژوهشی که از آثار اسلامی و زیارتگاه ها داشتم، برای حفظ این آثار در تاریخ، این پایگاه اینترنتی را راه اندازی کردم.

این پژوهشگر دینی گفت: به همین منظور چند یادداشت برای نخستین بار با عناوین «تخریب مهمترین زیارتگاه شهر سنجار به دست داعش، زیارتگاه محمد بن اسماعیل بن جعفر صادق(ع) در تدمر، درختان مقدس تهران و تجریش و نقاشی یک زیارتگاه روی کاشی های یک سقاخانه در تهران» منتشر شده است.

وی افزود: همچنین جهت اطلاع کاربران و خوانندگان این سایت، نشانی برخی از پژوهش های منتشر شده در موضوع زیارت و مزارهای جهان اسلام در دیگر پایگاه های اینترنتی، در بخش «لینک های روزانه» قرار داده شده و به صفحه اصلی آنها لینک داده شده است.

پایگاه اینترنتی زیارتگاه های اسلامی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به روز رسانی می شود تا پژوهشگران و محققان تاریخ اسلام در سراسر جهان بتوانند از محتوای پژوهشی این پایگاه به خوبی بهره بگیرند.

آثار منتسب به پیامبر خدا(ص) در ایران، آثار منسوب به پیامبر خدا(ص) در افغانستان، مساجد و مزارهای منسوب به محمد حنفیه در آذربایجان، رساله ها و تالیفاتی درباره نعلین پیامبر(ص)، مزارهای اهل بیت پیامبر(ص) در اردن و فلسطین اشغالی، زیارتگاه های اهل بیت و اصحاب ائمه(ع) در سوریه، بقعه شاه ابوالقاسم دزفول مدفن کیست؟، مزار دو تن از مشایخ صفویه در لبنان و فلسطین و بررسی اجمالی مزارات فرق شیعه در شام از جمله مقالاتی پژوهشی است که در این پایگاه اینترنتی منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز