خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

عمدی بودن آتش‌سوزی گلستان قطعی نیست / تشکیل ستاد واکنش سریع به آتش‌سوزی جنگل‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۲۹

«سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل نوع فعالیت خود همواره با عده‌ای سودجو مواجه است که منافعشان در خطر است و به همین دلیل محیط زیست نیز همواره در معرض تهدید و آسیب است. اگرچه در مورد آتش سوزی جنگل گلستان در حال حاضر نمی توان با قطعیت از عمدی بودن آتش سوزی صحبت کرد.»

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در تلاشیم از طریق تقویت روابط و تعاملات چند سویه، شبکه منسجم و قوی برای مقابله با حریق و مدیریت بحران وزارت کشور تحت عنوان ستاد واکنش سریع ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری روز شنبه در حاشیه بدرقه ملی پوشان قایقرانی کشور برای پاروزنی رودخانه سفید رود با شعار حمایت از محیط زیست با بیان اینکه پارک جنگلی گلستان از ارزشمندترین پارک‌های ایران است و حریق آن در حال حاضر مهار شده است، گفت: نمی توان با قطعیت از عمدی بودن این آتش سوزی صحبت کرد ولی مظنونینی دستگیر و پیگیری قضایی و حقوقی آتش سوزی ادامه دارد.

ابتکار با یادآوری این موضوع که آتش‌سوزی جنگل‌ها در این فصل سال می تواند بر اثر خشکسالی و گرمای هوا باشد، افزود: متاسفانه رهگذران هم بسیاری از مسائل را رعایت نمی کنند و ممکن است ناخواسته بر شدت یا شروع این حوادثبیافزایند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل نوع فعالیت خود همواره با عده‌ای سودجو مواجه است که منافعشان در خطر است و به همین دلیل محیط زیست نیز همواره در معرض تهدید و آسیب است. اگرچه در مورد آتش سوزی جنگل گلستان در حال حاضر نمی توان با قطعیت از عمدی بودن آتش سوزی صحبت کرد.

وی با یادآوری این موضوع که جنگل‌ها در سراسر دنیا همواره با تهدیدی به نام آتش‌سوزی به ویژه در فصل گرما و خشکسالی موجه هستند، اظهار داشت: حتی عده‌ای معتقدند آتش‌سوزی محدود در جنگل‌ها می تواند به رویش و زایش جنگل ها کمک کند.
ابتکار تاکید کرد: البته سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از مناطق تحت پوشش خود و همچنین بررسی وضعیت پارک ملی گلستان کوتاهی نخواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلاتی که هنگام امدادرسانی در مواقع بحران وجود دارد و تجهیزات ناکافی سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با حوادث، گفت: در تلاشیم از طریق تقویت روابط و تعاملات چند سویه، شبکه منسجم و قوی برای مقابله با حریق و مدیریت بحران وزارت کشور تحت عنوان ستاد واکنش سریع ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این ستاد واکنش سریع با همکاری و هماهنگی هلال احمر، منابع طبیعی، دستگاه های انتظامی، ستاد مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری افزود: اگر حادثه در منطقه تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست رخ دهد تشخیص اعزام هلی کوپتر بر عهده سازمان محیط زیست و اداره کل آن استان است در غیر اینصورت جزو وظایف سازمان جنگلهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز