خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جمع کودکان شیرخوارگاه حضرت رقیه(س):

دولت باید برای آینده کودکان بی‌سرپرست برنامه‌ریزی کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۲۲

جهانگیری از سازمان بهزیستی خواست تدابیری اندیشیده شود تا مقررات و شرایط واگذاری کودکان به خانواده های متقاضی آسان تر گردد. / سازمان بهزیستی باید طرحی ارایه دهد تا کودکان و نوجوانان تحت پوشش این مراکز پس از اتمام دوره نگهداری و پس از ترخیص بتوانند برای خود کسب و کاری راه انداخته و زندگی آبرومندانه ای فراهم کنند.

معاون اول رئیس جمهور همزمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان از شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) در جنوب تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر جمعه با حضور در منطقه یاخچی آباد، از بخش‌های مختلف شیرخواهرگاه حضرت رقیه(س) بازدید کرد و از نحوه ارایه خدمات و شرایط نگهداری ۸۰ کودک در این مرکز مطلع شد.

در این بازدید که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی نیز حضور داشتند، معاون اول رئیس جمهور در جریان وضعیت جسمی و روحی کودکان، نوزدان و نونهالان تحت پوشش این شیرخوارگاه قرار گرفت و در فضایی گرم و صمیمانه این کودکان را مورد نوازش قرار داد.

جهانگیری پس از این بازدید در نشستی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی و شماری از مددکاران، مربیان و کارکنان شیرخوارگاه برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان این مرکز خطاب به آنان گفت: کاری که شما انجام می دهید از ارزش والایی برخوردار است و قطعاً این کار بزرگ و خداپسندانه بدون عشق و بدون روحیه ایثار و از خودگذشتگی امکان پذیر نیست.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به کمبود نیروی انسانی برای نگهداری از کودکان در این شیرخوارگاه، از سازمان بهزیستی خواست ترتیبی اتخاذ شود تا نسبت تعداد مددکاران به تعداد کودکان این مرکز نسبتی مناسب باشد و محدودیتی از نظر نیروی انسانی برای نگهداری و رسیدگی به کودکان وجود نداشته باشد.

جهانگیری از سازمان بهزیستی خواست تدابیری اندیشیده شود تا مقررات و شرایط واگذاری کودکان به خانواده های متقاضی آسان تر گردد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای زندگی آینده این کودکان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی را مکلف کرد تا طراحی و برنامه ریزی لازم را برای دوران پس از ترخیص اینگونه کودکان و برخورداری آنها از شرایط مناسب زندگی انجام دهند.

جهانگیری با بیان اینکه همه کودکان و نوجوانانی که در این گونه مراکز نگهداری می شوند فرزندان همین کشور هستند خاطرنشان کرد: دولت در قبال این فرزندان مسئولیت دارد و باید برای آینده آنها برنامه ریزی کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سازمان بهزیستی باید طرحی ارایه دهد تا کودکان و نوجوانان تحت پوشش این مراکز پس از اتمام دوره نگهداری و پس از ترخیص بتوانند برای خود کسب و کاری راه انداخته و زندگی آبرومندانه ای فراهم کنند.

در این جلسه جهانگیری در خصوص وضعیت کارکنان و شرایط شیرخوارگاه سوال کرد و رئیس این مرکز گزارشی از وضعیت شیرخوارگاه، تعداد کارکنان و مشکلات موجود همچون کمبود نیروی انسانی ارایه کرد.

در ادامه این نشست معاون اول رئیس جمهور با شماری از کودکان معلول بی سرپرست که در موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) از آنان نگهداری می شود نیز دیدار کرد و در فضایی گرم و صمیمانه با آنان به گفتگو پرداخت.

هانگیری که به همراه همسر خود در این شیرخوارگاه حضور یافته بود، در فضایی آکنده از مهر و صمیمیت افطار را میهمان کودکان این شیرخوارگاه بودند و با آنان بر سر یک سفره روزه خود را افطار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز