خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

جلوگیری از تکرار ویزیت در بسته ارتقاء کیفیت ویزیت پزشکان

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۴۰

«کی از مهمترین دستاوردهای بسته ارتقاء کیفیت ویزیت، اهمیت دادن به تشخیص بالینی، کاستن از اقدامات پاراکلینیکی و جلوگیری از تکرار ویزیت هاست.»

ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت با حضور وزیر بهداشت تشکیل و چگونگی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در تشریح روند چگونگی اجرای طرح تحول نظام سلامت مواردی چون ابزارهای نظارتی، رعایت استانداردهای درمان در بخش بستری بیمارستانهای دولتی، عملکرد بیمه‌ها، آخرین وضعیت صرفه جویی در مصرف و کاهش قیمت تجهیزات پزشکی و دارو در بیمارستانها، پاسخگویی به شکایات مردمی ارائه و در خصوص آنها بحثو تبادل نظر صورت گرفت.

دکتر محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در این مراسم گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای بسته ارتقاء کیفیت ویزیت، اهمیت دادن به تشخیص بالینی، کاستن از اقدامات پاراکلینیکی و جلوگیری از تکرار ویزیت هاست.

با اعلام اینکه از امروز ششمین برنامه طرح تحول نظام سلامت اجرا شد، گفت: عنوان این برنامه ارتقاء کیفیت ویزیت در کلینیک های بیمارستانهای دانشگاهی و کلینیک های تخصصی است.

معاون وزیر بهداشت همچنین توضیح داد: ۵۶۰ بیمارستان، ۱۲ هزار و ۸۸۰ پزشک شامل ۸۸۰ فوق تخصص، ۸ هزار و ۵۰۰ متخصص و ۳ هزار و ۵۰۰ پزشک عمومی درگیر این طرح هستند.

آقاجانی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم در راستای این طرح تا پایان سال ۸۷ میلیون ویزیت صورت گیرد، افزود: این طرح هم در درمانگاههای داخل بیمارستان و هم در پلی کلینیک های تخصصی صورت گرفته و در راستای آن نوع فعالیت و کیفیت خدمات کلینیکی، ارتقاء می یابد ضمن اینکه تعداد ویزیت ها و تعداد پزشکان نیز افزایش خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این طرح علاوه بر ارتقاء کیفیت ویزیت، اهمیت دادن به تشخیص بالینی، کاستن از اقدامات پاراکلینیکی و جلوگیری از تکرار ویزیت ها است. ضمن این که دسترسی به خدمات فوق تخصصی و کاهش چشمگیر پرداخت ها توسط بیماران را نیز شاهد خواهیم بود.

آقاجانی اذعان کرد: از مجموع قیمت تمام شده ویزیت، ۱۵ درصد هزینه ها را بیمار می پردازد و ۸۵ درصد هزینه ها از محل منابع سازمان های بیمه گر و منابع طرح تحول سلامت پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، با اجرای این طرح انگیزه پزشکان نسبت به حضور در کلینیک ها زیاد شده و ضمنا ساعات کار کلینیک ها افزایش می یابد. به طوری که اگرچه تعداد ویزیت ها در طول روز سقف دارد ولی از آنجایی که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعداد مراجعات مردم نیز زیاد شده، ساعات کار کلینیک ها طوری ازدیاد یافته که پاسخگوی نیازهای همه بیماران باشد.

دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: در طرح تحول سلامت کارانه پرسنل غیر پزشک با توجه به حجم کاری آنها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت کارانه پرسنل غیر پزشک بر اساس میزان عملکرد آنها افزایش خواهد یافت، توضیح داد: در راستای اجرای طرح تحول، هم اکنون بسته‌های خدماتی همچون کاهش هزینه خدمات بستری برای مردم در بیمارستان‌های دولتی به طور کامل اجرا شده است.

معاون وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: برای بیماران این امکان وجود دارد که در صورت عدم اجرای صحیح طرح، شکایت خود را به وزارت بهداشت اعلام کنند.

حریرچی در ادامه با اشاره به فاز دوم طرح تحول سلامت و تحول در شبکه بهداشتی کشور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در هفت هزار و ۹۰۰ روستا و همچنین در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که جزو مناطق محروم محسوب می شوند، پزشک عمومی مستقر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز