خبرگزاری کار ایران

مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

حضور وزیر کشور در نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۵۴۲

این نشست پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه جاری برگزار می شود و فرصتی برای طرح مطالبات و نقد نظرات است و در این ارتباط اصل مسئولیت مشترک که جزو میثاق‌های ناظر بر این نشست‌هاست مبنای طرح مطالبات جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ایلنا: مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر در مقر سازمان ملل خبر داد و گفت: وزیر کشور و دبیرکل ستاد در این نشست شرکت و سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر کشورمان را در حوزه‌های مقابله و کاهش تقاضا تبیین خواهد کرد.

به گزارش ایلنا؛ محمود بیات، مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از برگزاری پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر در مقر سازمان ملل خبر داد و گفت: همه ساله کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد با حضور کشورهای عضو و سازمان‌ها و نهادهای بین‌الملی ذی‌ربط در مقر سازمان ملل در وین با هدف بررسی آخرین روندهای مرتبط با موضوع مواد مخدر در سطح جهانی تشکیل جلسه می دهد.

وی افزود: حسب توافقات کشورهای عضو در " نشست مقامات عالی " سال ۲۰۰۹ مقرر شد " مقامات عالی " کشورهای عضو در جریان برگزاری پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر در ماه مارس سال ۲۰۱۴ با هدف مرور موانع و چالش‌های موجود در اجرای بیانیه سیاسی و برنامه اقدام آن، جلسه‌ای را به‌منظور دستیابی به اهداف کمیسیون مواد مخدر از جمله مهار کشت غیر قانونی خشخاش، بوته کوکا و گیاه شاهدانه، تقاضای غیر قانونی به مواد افیونی، روانگردان‌ها، خطرات بهداشتی و اجتماعی ناشی از مواد مخدر، تولید، ساخت، بازاریابی، توزیع غیر قانونی و قاچاق روانگردان ها و از جمله داروهای صناعی، انحراف و قاچاق پیش‌سازها و پولشوئی ناشی از مواد مخدر غیر قانونی برگزار کنند.

مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد بیان داشت: ‌ با توجه به اهمیت این نشست که معطوف به ارزیابی چگونگی اجرای کنوانسیون‌ها در کشورهای مختلف و بررسی روندهای قاچاق و مصرف مواد در اقصی نقاط دنیا است، هیاتی به ریاست دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد در نشست مقامات عالی شرکت خواهند کرد تا ضمن تجزیه و تحلیل روندهای قاچاق مواد مخدر در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای، سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر کشورمان را در حوزه‌های مقابله و کاهش تقاضا به ویژه بر محور رویکرد اجتماعی تبیین کند.

بیات با بیان اینکه این نشست پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه جاری برگزار می شود، گفت: این نشست فرصتی برای طرح مطالبات و نقد نظرات است و در این ارتباط اصل مسئولیت مشترک که جزو میثاق‌های ناظر بر این نشست‌هاست مبنای طرح مطالبات جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی افزود: دکتر رحمانی‌فضلی در حاشیه این اجلاس، در نشست‌های دیگر از جمله نشست وزرای ابتکار سه جانبه شرکت و همچنین با مقامات و وزرای سایر کشورها ملاقات خواهد کرد، همچنین برگزاری مراسم یادبود پروفسور حمید قدس، رئیس فقید هئیت بین المللی کنترل مواد مخدر(INCB) از برنامه های مهم دیگر این سفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز