خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی فراجا:

بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی در کمتر از یک ماه کشف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۶۸۲

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: امروز پلیس آگاهی اشرافیت قابل توجهی بر مجرمان دارد و تمام حرکات و اقدامات مجرمان را تحت کنترل دارد و آنها را از اقداماتی که در تدارکات هستند، باز می‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ که صبح امروز در پلیس آگاهی با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ برگزار شد، گفت: وظیفه پلیس آگاهی بعد از وقوع جرم و کار اصلی آن کشف جرم است هر چند پیشگیری از جرم مقدم بر کشف است اما کار کشف جرم افتخار آفرین است و امنیت را باز می گرداند و به مجرمان نهیب می زند.

وی ادامه داد: وقتی جرمی اتفاق می افتد یک فرایند باید برای کشف جرم سپری می شود که دارای ابعاد مختلفی است. صحنه جرم توسط مجموعه تخصصی پلیس آگاهی مورد بررسی قرار می گیرد تا از این طریق راهی برای دستیابی به مجرم پیدا شود امروز گستردگی جرایم باعث شده پلیس آگاهی توانمندی خود را ارتقا دهد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ابعاد مورد پیگیری پلیس آگاهی مجرمان است امروز پلیس آگاهی اشرافیت قابل توجهی بر مجرمان دارد و تمام حرکات و اقدامات مجرمان را تحت کنترل دارد و مجرمان را از اقداماتی که در تدارکات هستند باز می دارد.

وی ادامه داد: در کشور بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی در کمتر از یک ماه کشف می شود و این قابلیت موردتوجه در کارآگاهان است. امروز در کشور جرم مهم و پیچیده کشف نشده که مردم را آزار دهد به جرات می گوییم که نداریم و یا خیلی کم داریم.

سردار قنبری با اشاره به جغرافیای جرم گفت: امروز جغرافیای جرم به شدت مورد توجه پلیس آگاهی است یعنی پلیس آگاهی بر جغرافیای زمانی و مکانی جرم اشراف دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جرایم سرقت است  ادامه داد: در حوزه سرقت یکی از نکاتی که به آن توجه داریم بحث مالباختگان است. سارق در هنگام وقوع جرم به محل سرقت توجه دارد و بنابراین اشراف به محل جغرافیای جرم توسط پلیس می تواند در کاهش وقوع به ما کمک کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: تخصصی ترین پلیس در مجموعه فراجا پلیس آگاهی است.بنای ما تقویت و توسعه و توجه علمی تر به حوزه کارآگاهی است و همه افرادی که در پلیس آگاهی کار می کنند باید دارای رتبه کارآگاهی باشند در حوزه زنان نیز همینطور است و پلیس های زن در آگاهی تهران بزرگ کارآگاه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز