خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش به دور ریزشدن پایان‌نامه‌ها/ «پایان‌نامه‌ کاغذی» را قبول نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۴۳

مشاور رئیس دانشگاه آزاد گفت:‌ درحال حاضر صفر تا صد پایان نامه‌ها الکترونیک و بدون کاغذ است و اگر پایان‌نامه کاغذی هم چاپ می‌شود، به تشخیص واحد دانشگاهی است. ما این کار را تایید نمی‌کنیم و می‌توانیم به واحدها دستوری ابلاغ کنیم که از این به بعد این کار انجام نشود.

محمد علی‌اکبری، مشاور رئیس دانشگاه و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به تصاویر منتسب به دانشگاه آزاد که نشان می‌داد، تعداد زیادی پایان‌نامه دور ریخته شده است و پاسخ به این سوال که در حال حاضر دستورالعمل بایگانی پایان نامه‌ها در این دانشگاه به چه صورت است، گفت: ما به صورت الکترونیکی پایان نامه‌ها را بایگانی می‌کنیم، اما اینکه واحدها چه کار می‌کنند را قانونی برایش ننوشته‌ایم و می‌توانیم به آن‌ها بگوییم که پایان نامه‌ها را به صورت فیزیکی بایگانی نکنند، اما تا جایی که من خبر دارم هنوز چنین کاری نکرده‌ایم.

او افزود: ما از دانشجو رساله یا پایان نامه‌اش را به صورت فایل PDF دریافت می‌کنیم و به این صورت در سامانه خودمان نگهداری می‌کنیم و بانک اطلاعاتی درست می‌کنیم.

علی اکبری ضمن اشاره به اینکه ارائه تمام الکترونیک پایان نامه هنوز مرسوم نیست، خاطرنشان کرد: ما هنوز به واحدها نامه‌ای برای این کار نداده‌ایم البته مرسوم هم نیست و در دانشگاه‌های دولتی هم به هر دو شکل پایان نامه را از دانشجویان دریافت می‌کنند. یعنی رساله یا پایان نامه را هم به صورت الکترونیکی بایگانی می‌کنند هم به صورت محدود آن را به شکل کاغذی چاپ می‌کنند و نسخه‌ای از آن را به استاد راهنما و مشاور پایان نامه می‌دهند و یک نسخه هم دانشجو برای خودش کاغذی چاپ می‌کند. فکر می‌کنم همه جا همینطور شده و دیگر کسی مثل قبل ۱۰ تا ۲۰ نسخه از پایان نامه یا رساله‌اش چاپ نمی‌کند.

مشاور رئیس دانشگاه ادامه داد: ممکن است استاد راهنما دوست داشته باشد پایان نامه را به صورت کاغذی از دانشجو بگیرد من مثلا از دانشجوهایم چنین چیزی را می‌خواهم ولی نیاز نیست کتابخانه‌ها این کار را کنند. آن‌ها از قبل هم CD پایان نامه را از دانشجویان می‌گرفتند.

علی اکبری تاکید کرد: درحال حاضر همه چیز در دانشگاه الکترونیک است و صفر تا صد پایان نامه‌ها هم بدون کاغذ است و اگر پایان نامه کاغذی چاپ می‌شود، به تشخیص واحد دانشگاهی است. ما این کار را تایید نمی‌کنیم و می‌توانیم به واحدها دستوری ابلاغ کنیم که از این به بعد این کار انجام نشود. ما آن پایان نامه‌های کاغذی را قبول نداریم و در حال حاضر ملاک برای ما آن پایان‌نامه‌ای است که الکترونیک در سامانه ثبت شده است و تاکید ما روی همان نسخه الکترونیک است.

مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی در مورد تغییر در میزان پذیرش دانشجوها و تناسب آن با طرح پایش گفت: هرچه تعداد دانشجو بیشتر باشد برای ما و طرح پایش بهتر است به این دلیل که پایان نامه‌های بیشتری می‌گیریم و ایده‌های بیشتری به سمت ما می‌آید.

علی اکبری در آخر در مورد برگزاری حضوری بودن جلسات دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری تاکید کرد که این جلسات با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها و برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم به صورت صددرصد حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز