خبرگزاری کار ایران

بازدید اساتید دانشگاه لاهور پاکستان از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۳۱۲

تیمور رحمان، استاد دانشگاه لاهور پاکستان پس از بازدید از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد گفت: تقریبا به ۲۴ کشور سفر کرده‌ام. بسیار نادر است که در شهری مانند تهران چنین فضای بزرگی را به امور فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده باشند.

به گزارش ایلنا، چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اساتید دانشگاه لاهور پاکستان به همراه روزنامه نگاران پاکستانی از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران بازدید کردند و از نزدیک با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این منطقه آشنا شدند.

 تیمور رحمان، استاد دانشگاه لاهور پاکستان با مقایسه نگاه فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها تصریح کرد: به نظر می رسد در کشورهای دیگر نسبت به گذشته یک نوع سقوط تمدنی روی داده است و آنچه در ایران شاهد هستیم برعکس آن است. لازم است در جهان اسلام ما با نگاه به گذشته خود زنده شدن فرهنگی را تعریف نماییم.

وی ادامه داد: بسیاری از دولت ها در کشورهای اسلامی هستند که ساختمان های بلند و فرودگاه های بزرگی احداث کرده اند تا از نظر ظاهرتاثیرگذار باشند لکن در بستر فرهنگی اقدامات چندانی برای حیات بخش بودن ندارند.

این استاد ودانشگاه لاهور پاکستان گفت: بار اول است که به ایران سفر می کنم و از توجه به موضوعات فرهنگی در ایران بسیار متعجب شدم.   

دکتر تیمور رحمان اهل ایالت پنجاب و استاد فلسفه سیاسی، علوم سیاسی و موسیقیدان در رشته آواز در دانشگاه لاهور است.

در ادامه اسکندرشاه، مشاور اسبق وزیر امور خارجه پاکستان، اهل ایالت پنجاب و استاد دانشگاه لاهور در رشته های حقوق بین الملل، علوم سیاسی نیز حضور داشت. وی به مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان اشاره کرد و برای نمونه سرود ملی پاکستان را که غیر از یک واژه مابقی کلمات آن به زبان فارسی است ذکر کرد.

 وی که همچنین به زبان های فارسی و ترکی نیز مسلط است در خصوص اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در کنار توجه به مسائل محیط زیستی ابراز خرسندی و امیدواری کرد.

خانم کران بوت، خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه در لاهور پاکستان که اصالتا اهل کشمیر است نیز هیات پاکستانی را همراهی می کرد. وی  توجه ویژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به محیط زیست و فضای سبز را قابل تقدیر دانست.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد توضیحاتی در خصوص وسعت، امکانات و اقدامات صورت گرفته در اراضی عباس آباد به ویژه به لحاظ فرهنگی در سالهای اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز