خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر مطرح کرد:

فراهم کردن شرایط حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۳۰

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سه محور اساسی در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی در شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، روسای نواحی هفت گانه مشهد و تبادکان و حضور ویدئو کنفرانسی روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به سه محور اساسی در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی گفت: نخستین محور این برنامه‌ها کارآمدسازی نظام‌حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی است که در آن به دنبال مشارکت‌های مردمی همچون الگوی مشارکت خیرین هستیم و می‌خواهیم در آموزش و پرورش به گونه‌ای عمل کنیم که مردم خود نقش آفرین باشند.

وی افزود: بنابراین در این محور به موضوعاتی همچون شفافیت، حاکمیت قانون، اصلاح فرآیندها و تسهیل در انجام امور پرداخته شده است.

طریفی دومین‌محور را توسعه عدالت تربیتی و فرصت آموزشی برابر دانست وگفت: این محور یکی از مهم‌ترین اولویت های آموزش و پرورش است و در این راستا قرارگاه عدالت تربیتی و برابر آموزشی تاسیس شده است که این طرح ‌۱۶ استان مرزی به اضافه شهرستان‌های استان تهران و جنوب کرمان و در کنار آن آموزش و پرورش استثنایی را شامل می‌شود.

وی سومین محور را روزآمدسازی، کیفیت‌بخشی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد و بیان داشت: راهبرد کلان و اصلی در آموزش و پرورش استثنایی ارتباط و تعامل درون بخشی، بین بخشی و فرابخشی است و انسجام و کارآمدی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

طریفی حسینی در ادامه نشست با بیان اینکه کمیته هماهنگی، توسعه و پشتیبانی در شهرستان‌ها نیز لازم است تشکیل شود، گفت: فلسفه تشکیل این جلسات تعامل و ارتباط بین ادارات آموزش و پرورش عادی و استثنایی و هم چنین شناخت اقتضائات یکدیگر است تا نماد عدالت آموزشی شکل بگیرد.

وی رویکرد آموزش و پرورش استثنایی را فراگیرسازی دانست و گفت: در فراگیرسازی علاوه بر متناسب‌سازی مدارس عادی باید آموزش مهارت‌های چندگانه به معلمان، مناسب‌سازی کتب و فراهم کردن شرایط حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی در نظر گرفته شود.

وی در پایان گفت: انتظار داریم در ادارات کل استان و مناطق نیز به آموزش و پرورش استثنایی توجه شود و تقسیم کار صورت گیرد و با تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، آموزش و پرورش استثنایی‌ را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز