خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات فردا تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۶۶

استاندار تهران گفت: فردا چهارشنبه تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری در پایان جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا در استان تهران گفت: با توجه به اینکه همچنان در شرایط بسیار ناسالم و خطرناک هستیم، لذا تصمیم کمیته این است که فردا چهارشنبه تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل باشد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی هم ممنوع است.

منصوری گفت: پدیده گرد و خاک که در حوزه مرکزی کشور شاهد هستیم، کم‌سابقه و در ۱۲ سال اخیر به شدت با این پدیده مواجه‌ هستیم.

وی با بیان اینکه همیشه گلایه‌ای در خصوص اعلام تصمیم و مصوبات می‌شود، ادامه داد: وقتی توده آلاینده‌ای وارد کشور می‌شود و یا غلظت آلاینده بیش‌تر می‌شود، توان تشخیص شاخص دقیق به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌ها وجود دارد.

استاندار تهران گفت: تصمیمات ما برای وقتی که شاخص بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ و ۲۰۰ تا ۲۵۰ به بعد است متفاوت است. ما در تبیین و ارائه شاخص مشکلاتی را داریم. البته تلاش در رفع این مشکلات زیرساختی وجود دارد اما مردم بدانند که در تمام تصمیمات برای ما اصل سلامتی مردم است و نباید سلامتی مردم به مخاطره بیفتد.

منصوری با اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: با توجه به شرایطی که در کشورهای همسایه و استان‌های غربی داریم این شرایط با تاخیر به سمت تهران حرکت می‌کند و پیش‌بینی دستگاه‌ها درباره پدیده گرد و غبار تداوم این شرایط است البته در تهران فردا شدت کمتر است اما تصمیمات کمیته مبنی بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات است.

وی تاکید کرد: از افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نیز تقاضا داریم که از تردد غیرضرور خودداری کنند. البته دستگاه‌های امدادی مانند هلال‌احمر و اورژانس در حال آماده باش هستند.

او درباره تعطیلی بانک‌ها گفت: بانک‌ها چون به صورت مستقیم با اصناف و بخش خصوصی در اتباط هستند نمی‌توان آن‌ها را تعطیل کرد اما حتی الامکان اجازه داده شود تا کارمندانی که فرزند کوچک دارند در خانه بمانند و بانک‌ها نیز با حداقل کارمند خدمات‌رسانی داشته باشند.

استاندار تهران درباره لغو امتحانات گفت: امتحاناتی که به صورت داخلی برگزار می‌شود، لغو است اما لغو امتحانات کشوری برعهده وزارت آموزش و پرورش است و از سوی آن‌ها باید اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز