خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت آلودگی هوا برای مردم خطرناک است/ تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در عصر امروز

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۰۰۲

رئیس کارگروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به درخواست این وزارت‌خانه برای کاهش ساعات ادرای در پایتخت اظهار کرد: قرار است امروز بعد از ظهر در مورد تعطیلی فعالیت دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان ادارات برای فردا تصمیم‌گیری شود.

"عباس شاهسونی" رئیس کارگروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: جنس ذرات گرد و غبار متفاوت از جنس ذرات ناشی از دیگر آلاینده‌های هوا است، اما در موضوع شاخص سلامت هوا چندان به ذرات آلاینده توجه نمی‌کنیم و غلظت ذرات مهم تلقی می‌شود. الان غلظت هوا به گونه‌ای است که برای مردم خطرناک است.

وی افزود: آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار روی چشم، ریه و قلب تأثیر می‌گذارد و در چنین حالتی کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی، قلبی و زنان باردار گروه‌های آسیب‌پذیر هستند و امکان دارد دچار مشکلات عدیده‌ای شوند.

شاهسونی در ادامه با اشاره به افزایش بیماران ناشی از آلودگی هوا اظهار کرد: در پیک قبلی گرد و غبار ۳۷ درصد بر میزان مراجعه بیماران قلبی نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزوده شده است.

وی تأکید کرد: مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند و حتما از ماسک استفاده کرده و ساعت حضور خود در فضای باز را نیز کاهش دهند.

رئیس کارگروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به درخواست این وزارت‌خانه برای کاهش ساعات ادرای در پایتخت اظهار کرد: قرار است امروز بعد از ظهر در مورد تعطیلی فعالیت دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان ادارات تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایلنا، شاخص آلودگی هوا امروز سه‌شنبه سوم خردادماه بر روی ۳۱۶ قرار داشته و خطرناک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز