خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

تذکر به شهرداری تهران برای فعال‌سازی همراه‌سراها/ سنت حسنه "تسویه حساب فقرا با نانوایی‌‌ها "دوباره برقرار شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۸۷۵

یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره چهارم و سوم همراه سرا برای همراهان بیمارانی که از شهرستان به تهران مراجعه می‌کنند ایجاد شده بود، گفت: از شهرداری تهران درخواست می‌کنم تا دوباره این همراه‌سراها را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی در شصت و پنجمین در تذکری به بند 6 ماده 55 قانون شهرداری گفت: در چند روز گذشته در یکی از روزنامه‌های پرتیراژ کشور تیتر شده بود در خیابان اطراف برخی از بیمارستان‌های شهر تهران چادرهای گروهی و انفرادی برپا شده است. این چادرها توسط مراجعانی که از شهرستان برای درمان به صورت گروهی یا انفرادی به تهران مراجعه می‌کند، برپا شده است.

وی ادامه داد: این افراد مراجعانی هستند که توانایی پرداخت هزینه هتل را ندارند و ناچارند از یک یا چند روز در تهران باشند. این وقایع نمایانگر شکاف طبقاتی است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: همه می‌دانیم بسیاری از دوستان شورا از مدیران شهرداری دوره گذشته بوده‌اند. در دوره چهارم با تعامل مدیریت شهری و وزارت بهداشت برای برخی از بیمارستان پرمراجعه همراه سرا تجهیز شد. این اقدام و بسیاری از ابتکارات دوره مدیریت چهارم و سوم در دوره قبل به فراموشی سپرده شد، نمی‌دانم هنوز این همراه‌سراها کارشان را ادامه می‌دهند یا نه اما با استفاده از تجارب گذشته و هماهنگی که بین دولت و شهرداری ایجاد شده به فعال کردن این همراه سرا اقدام کنند و فکر نمی‌کنم هزینه سنگینی داشته باشد.

امانی خاطرنشان کرد: اگر بشود این کار را انجام داد چهره نازیبای شهر را برطرف می‌کنیم و از طرفی مهمانوازی خوبی از کسانی که به خاطردرد و رنج و دردهای ناعلاج به تهران مراجعه کرده‌اند داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوره قبل در مناطق جنوبی و محروم تهران شهردار دستور داده بود شهرداری‌‌های نواحی که به نانوایی‌هایی که پشت درشان می‌نویسند نان نسیه نمی‌دهند، مراجعه کنند و در پایان هر ماه موظف به تسویه حساب با این نانوایی‌ها بودند. در حال حاضر با توجه به این گرانی و شرایطی که پیش آمده است اگرچه می‌گویند که قیمت افزایش پیدانکرده است اما حتما برای این افراد مشکلات بیشتری پیش می آید و از شهرداری می‌‌خواهیم که این سنت حسنه دوباره برقرار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز