خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

راهکارهای استانداری تهران برای مقابله با تنش آبی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۸۴۶

استاندار تهران توضیحاتی برای مقابله با تنش آبی استان تهران ارائه کرد.

"محسن منصوری" استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، این استان امسال یکی از ۵ استان پرتنش آبی کشور خواهد بود، برنامه‌های استانداری برای کاهش این تنش آبی چیست، گفت: وضعیت منابع آبی ما در سطح استان تهران وضعیت روشن و مشخصی است.تهران نیز مانند کل کشور به هرحال از مباحث مرتبط با خشکسالی رنج می‌برد و به لحاظ منابع آبی وضعیت خیلی مطلوبی ندارد.

استاندار تهران ادامه داد: آب شرب استان تهران از ۵ سدی که در تهران و استان‌های همجوار تهران است، تامین می‌شود. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد در شرایط آبی سال‌های مختلف از آب سد و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در این سال‌ها با توجه به محدودیت‌های خشکسالی که وجود دارد شرایط تغییر کرده است.

منصوری درباره آب شرب گفت: ما در بحث آب شرب سیاست‌هایی را در حال حاضر اعمال می‌کنیم، البته این سیاست‌ها به این معنی نیست که محدودیتی ایجاد شود، بلکه مسیر بازچرخانی آب را در استان تهران با جدیت دنبال می‌کنیم.تصفیه‌خانه‌هایی از قبل در دستور کار قرار گرفته است، بخشی از این تصفیه خانه‌ها وارد چرخه اجرا شده است و بخش دیگری دارای نواقصی است و هم در بودجه استان و هم در مصوبات سفر آقای رییس‌جمهور این موارد مطرح شده است تا با اختصاص بودجه تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساخت چند تصفیه‌خانه در شهرهای جدید در مصوبات آقای رییس‌جمهور گنجانده شده است که انشالله مسیر اجرایی آن در اسرع وقت انجام خواهد شد.

استاندار آب یادآور شد: یک سری پروژه‌ها هم داریم که به صورت مستقیم به حل مشکل آب تهران کمک خواهد کرد. از جمله این پروژه‌ها علاج‌بخشی سد لار است. در حقیقت طرح انتقال آب از محدوده کلان به تهران است که انشالله با انجام این کار بخشی از مسئله حل خواهد شد.

منصوری همچنین درباره چاه‌های غیرمجاز گفت: همچنین برخورد با چاه‌های غیرمجاز را در دستور کار قرار داده‌ایم و همچنین از روش‌های مکانیزاسیون و آبیاری نوین در حوزه‌های کشاورزی استفاده می‌کنیم. البته هرچند که آب این بخش با آب شرب به صورت مستقیم سر و کار ندارد، اما در تغذیه منابع زیرزمینی ما موثر است و این موارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها را به صورت موازی پیش می‌بریم تا بتوانیم مسئله را مدیریت کنیم و از این بحران کم‌آبی در کشور عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز