خبرگزاری کار ایران

طی۷۲ ساعت؛ ۳ هزار تن کالای اساسی احتکاری کشف و ۵۱۹ متهم دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۹۱۶

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۳ هزار تن کالای اساسی و معیشت محور احتکاری و دستگیری ۵۱۹ متهم طی ۷۲ ساعت گذشته در کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «غلامرضا رضائیان» ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت آزادسازی خرمشهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای کمک به معیشت مردم و پیگیری مطالبات مردمی در ادامه سلسله طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور قرارگاه امین، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی بررسی و بازدیدهای مستمر میدانی از محل نگهداری و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور مردم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق و احتکار کالاهای معیشت محور اولویت اصلی پلیس امنیت اقتصادی است، افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طی ۷۲ ساعت گذشته با تشکیل یک هزار و ۳۹۴ گروه مشترک از ۲ هزار و ۳۹۳ محل نگهداری و توزیع کالاهای اساسی بازدید و در بازرسی از آن‌ها بیش از ۳ هزار تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، حبوبات، نهاده‌های دامی، بیش از ۲۸ هزار لیتر انواع مواد شوینده، روغن موتور و ضد یخ و… را به همراه ۱۶۰ هزار و ۱۸۸ عدد انواع دارو، ۲ هزار و ۹۶۰ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۷ هزار و ۲۷۶ قطعه لوازم صنعتی و ابزار آلات، ۱۲ هزار و ۲۸۲ قطعه لوازم یدکی خودرو در کشور کشف کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: این پلیس در مقابله و مبارزه جدی با قاچاق و احتکار کالای اساسی و معیشت محور به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید و در این خصوص هم ۶۱ انبار و محل نگهداری کالای اساسی و معیشت محور به علت تخلف و احتکار پلمب و ۵۱۹ متهم نیز دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در این رابطه ۲۳۲ خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ و متهمان نیز تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار رضائیان در پایان از همراهی هموطنان در اجرای سلسله طرح‌های مقابله‌ای با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز