خبرگزاری کار ایران

وصول نقدی ۵۰ میلیارد از مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۹۳

نایب رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان از احیای ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات فرهنگیان عضو این صندوق از دولت با مساعدت ویژه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات بابت تعهدات دولت از دغدغه‌های اصلی مدیران فعلی صندوق و شخص وزیر آموزش و پرورش بوده و این موضوع گامی مهم در راستای احقاق حقوق اعضای صندوق است.

 

به گزارش ایلنا، حمید باقرنژاد با اشاره به اینکه میزان بدهی دولت به صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان است، افزود: به منظور تامین بخشی از این مطالبات مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در ردیف ۵ جدول ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی و بابت ۵۰۰ میلیارد ریال از آن، تخصیص مربوط صادر و به صورت نقدی وصول شد.

باقرنژاد افزود: وزیر آموزش و پرورش در راستای احقاق حقوق فرهنگیان، با توجه به مشکلات به وجود آمده در قالب بند ک تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور در مکاتبه با ریاست مجلس، سازمان برنامه و بودجه و ریاست خزانه‌دار کل کشور این موضوع را به شکل ویژه پیگیری کردند و در فاصله کوتاهی مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به شکل نقدی به حساب صندوق واریز شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن اعلام این خبر خوش، آن را روزنه امیدی برای احیای همه مطالبات فرهنگیان عضو از دولت به طرق ممکن عنوان کرد و گفت: مبلغ مذکور به نسبت سهم‌الشرکه اعضا، به حساب اعضای فعلی صندوق منظور شده و به حساب بیش از ۲۶۰ هزار بازنشسته که از سال ۱۳۹۶ از صندوق خارج شده‌اند، واریز می‌شود.

باقرنژاد افزود: پیگیری مطالبات اعضای صندوق از دولت و همچنین محاسبه و تخصیص ارزش مالکانه دارایی‌های صندوق و ورود به بازار سرمایه از دستورکارهای جدی این موسسه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز