خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی وزارت کشور:

قرارگاه پایش وضعیت گندم، آرد و نان در وزارت کشور تشکیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۳۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت در طول هفته گذشته، قرارگاه رصد و پایش وضعیت گندم، آرد و نان در وزارت کشور و در استانها نیز کارگروه های ساماندهی گندم ،آرد و نان تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش تبار روز دوشنبه در حاشیه نشست مجازی با نمایندگان کارگروه های استانی، افزود: این قرارگاه به طور روزانه وضعیت نانوایان را در سطح کشور رصد می کند و ترتیبی اتخاذ شده است که هیچگونه کمبود آرد و گندم در استانها وجود نداشته باشد و نان مورد نیاز مردم بدون هیچگونه محدودیتی در اختیارشان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک هم از طریق سامانه های هوشمند طراحی شده، نظارت لازم بر زنجیره گندم ،آرد و نان صورت خواهد گرفت و در مناطقی هم که لازم باشد، ساعت پخت نانوایان افزایش می یابد که این موضوع به استانداران هم اعلام شده است.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، یکی از تاریخی ترین تصمیم ها را برای حل مشکلات اقتصادی کشور اتخاذ کرده است.

کوشش تبار با بیان اینکه اجرای درست و کامل این طرح، نیازمند همت و حضور میدانی مدیران دستگاه ها در همه سطوح و همچنین همراهی مردم عزیز کشور است؛ خاطر نشان کرد: همان طور که ریاست محترم جمهوری اعلام کردند، آثار و برکات طرح عادلانه سازی یارانه ها در آینده نه چندان دور در حوزه اقتصادی و معیشتی کشور نمایان خواهد شد.

وی صیانت، حفاظت و نگهبانی از بیت المال را وظیفه ای همگانی دانست و تاکید کرد: یکی از حوزه هایی که از طرح مردمی سازی یارانه ها متاثر است؛ حوزه آرد و نان است و باید نظارت جدی در این حوزه داشته باشیم ، به گونه ای که تمام فرایندهای حوزه آرد و نان از ثبت سفارش، تولید و توزیع تا تحویل نان به دست مصرف کننده، مورد نظارت مستمر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: در این راستا، برنامه یکپارچه سازی و قابلیت کنترل الکترونیک طراحی شده که براساس آن ظرفیت هایی چون امکان بازرسی از سوی مردم و ثبت شکایت فراهم است.

کوشش تبار با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنطیم بازار که از سوی معاون اول رئیس جمهوری به وزارت کشور ابلاغ شده است؛ گفت: براساس بند سه این مصوبه مسئولیت نظارت و کنترل قیمت آرد و نان در سراسر کشور بر عهده وزارت کشور است و همه دستگاهها موظف به همکاری و هماهنگی کامل با این وزارت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز