خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

آخرین وضعیت رسیدگی به مطالبات رانندگان اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۹۶

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به مطالبات رانندگان اتوبوس توضیحاتی را ارائه کرد.

«علی اصغر قائمی» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام پیگیری مطالبات رانندگان اتوبوس شرکت واحد تهران اظهار کرد: براساس تجمعی که دو روز قبل انجام شد و حضور شهردار تهران در جمع راننده‌های معترض، شهرداری تصمیم گرفت که با افزایش حقوق آن‌ها تا سقف ۴۰ درصد موافقت کند و سخنگوی شهرداری هم اطلاعیه رسمی منتشر کرد. 

او ادامه داد: بنابر پیگیری که داشتیم، دیروز حدود ظهر ۴۰ درصد افزایش حقوق رانندگان به حساب آن‌ها واریز شده است و شرایط اتوبوسرانی به حالت عادی برگشته است. 

قائمی در واکنش به اینکه شهردار تهران اعلام کرده، تصمیم نهایی درباره افزایش حقوق در کارگروه شش نفره دولت اتخاذ خواهد شد، در حالی که نمایندگان حوزه کارگری و مجلس مبنای اعمال دستمزد را فقط مصوبه شورای عالی کار می‌دانند، اظهار کرد: شهرداری نمی‌تواند برخلاف قانون کلی کشور عمل کند و باید تابع قوانین بالادستی خود باشد. در هیات وزیران روی این موضوع بحث‌هایی شد و نظراتی اعلام شد و بعد اصلاحیه خورده است و تصمیم شهرداری نیز فعلا این است که دولت تکلیف را روشن کند که میزان افزایش حقوق چقدر باشد. 

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران درباره اینکه شهرداری مبنای افزایش حقوق را منوط به نظر هیات وزیران کرده است، گفت: قانون، ناظر بر دستگاه‌های دولتی و عمومی است و شهرداری نیز باید تابع آن باشد. 

قائمی درباره آخرین وضعیت رانندگان بازداشتی، گفت: هنوز خبر قطعی از این موضوع ندارم و چون شورای شهر نیز به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود، آخرین وضعیت را از طریق تماس تلفنی پیگیری و مطلع شدیم. لازم است که جلسه رسمی تشکیل شود و شهردار گزارش دهد و بعد بتوان درباره آن اظهار نظر قطعی کرد. 

او گفت: در مجموع از تعداد بازداشتی‌ها دقیقا اطلاعی ندارم و همچنین خبر ندارم که آیا همچنان در بازداشت هستند یا آزاد شدند.باید جلسه رسمی تشکیل شود و بعد بتوان درباره این موضوع اظهارنظر قطعی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز