خبرگزاری کار ایران

‌روایت سخنگوی شهرداری از اتفاق اتوبوسرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۴۳

​سخنگوی شهرداری تهران در مورد تجمع روز گذشته رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی توضیحاتی داد.

به گزارش ایلنا، "مطهر محمدخانی" در حساب شخصی خود در توییتر با انتشار رشته توییتی در مورد حضور عصر روز گذشته زاکانی در جمع رانندگان اتوبوس نوشت: "حدود ۲۰۰ نفر از رانندگان در اعتراض به نحوه محاسبه افزایش حقوق خود در سال جدید در مقابل درب سازمان اتوبوسرانی تهران تجمع کردند.‌ مطالبه معترضان افزایش حقوق بر مبنای مصوبه وزارت کار به میزان ۵۷ درصد است. موضوعی که در تصمیم جدید شورای وزیران برای شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی تعلیق شده و به کمیته‌ای ۶ نفره محول شده است.‌ شهردار تهران با لغو بازدید خود از پروژه‌های منطقه ۱ و دیدار با نخبگان منطقه، به سازمان اتوبوسرانی رفت و ابتدا با چند گروه از نمایندگان معترضان گفتگو کرد.

"‌نمایندگان معترضان اصرار به افزایش ۵۷ درصدی بدون هیچ قید و شرطی داشتند و شهردار تهران تاکید داشت که قبل از مصوبه قانونی کمیته ۶ نفره هیچ تصمیمی در این زمینه نمی‌توان گرفت و شهرداری هم تابع تصمیم نهاد قانونی بالادستی خود است.‌ بعد از این دیدارها، شهردار در جمع معترضان حضور یافت و بیش از یکساعت با آن‌ها گفتگو کرد. شهردار در جمع معترضان به مصوبه ابتدای سال خود در قرارگاه حمل و نقل برای افزایش حمایت‌های معیشتی و رفاهی اشاره کرد و گفت که پیش از این اعتراضات، شهرداری برای رفاه رانندگان اقدام کرده است."

"‌ شهردار تهران در جمع معترضان حرف خود در دیدار با نمایندگان رانندگان را تکرار کرد و گفت که درباره نحوه افزایش حقوق، تابع تصمیم کمیته ۶ نفره است و متناسب با تصمیم در سطح ملی درباره همه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران اقدام خواهد کرد. ‌پس از گفتگوی بیش از یکساعت شهردار و رانندگان عده‌ای از آن‌ها محل تجمع را ترک کردند اما برخی دیگر از معترضان که از ابتدا هم شعارهای تندتری سر می‌دادند بر ادامه تجمع در خیابان به جای حیاط اتوبوسرانی اصرار داشتند.‌ شهردار تهران بلافاصله پس از حضور در جمع معترضان با حضور معاونان و مدیران مرتبط در شهرداری تهران و برخی دستگاه‌ها جلسه فوری تشکیل داد. در این جلسه تصمیماتی برای تامین نیاز حمل و نقل شهروندان تهران در خطوط اتوبوسرانی و سایر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی گرفته شد. ‌نگاه ما به اعتراضات صنفی، سیاسی و امنیتی نیست و در تمام دنیا گره‌های صنفی با گفتگو و تعامل برطرف می‌شود. برای همین شهردار تهران شخصا در جمع رانندگان معترض حاضر شد و درباره فرآیند قانونی افزایش حقوق و حل مشکلات معیشتی رودرو با رانندگان صحبت کرد.‌ با این همه شهرداری در کنار تامین معیشت و زندگی و نیازهای مالی همکاران نسبت به شهروندان عزیز هم تعهداتی دارد. همکارانم در معاونت حمل و نقل تمام تلاش خود را می‌کنند تا فردا مردم از این مطالبه صنفی کمترین لطمه را ببینند."

‌روایت سخنگوی شهرداری از اتفاق اتوبوسرانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز