خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های استان تهران:

۶۰ اثر در هجدهمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۸۱

مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: ۶۰ اثر در بخش تئاتر زندانیان سراسر کشور که به صورت فیلم ارسال شده بود، در تهران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از قوه قضاییه، سید حشمت الله حیات الغیب گفت: ۶۰ اثر در بخش تئاتر زندانیان سراسر کشور که به صورت فیلم ارسال شده بود، در تهران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: هدف متعالی سازمان زندان ها، اصلاح و تربیت است آنهم با بهره گیری از اصلی ترین رسالت هنر که پالایش روح و روان انسان است، این موضوع می تواند نقش بارزی در بازپروری شخصیتی زندانی ایفاء کند.

وی ادامه داد: شناخت استعدادهای زندانیان، آموزش، ایجاد فرصت و فضای رقابت در بخش هنرهای نمایشی یکی از ابزارهای مهم بازاجتماعی کردن آنان، هدایت به سمت زندگی سالم و عدم بازگشت به چرخه جرم است که در این خصوص فعالیت های مستمر در زندان های استان تهران صورت می گیرد.

مدیر کل زندان‌های استان تهران تصریح کرد: هجدهمین جشنواره سراسری تئاتر زندانیان سراسر کشور که مقرر بود در اسفند سال ۱۳۹۸ به میزبانی اداره کل زندان های استان تهران در برج آزادی برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامتی زندانیان در آن زمان لغو و به زمان بهبود شرایط اجتماعی موکول شده بود.

حیات الغیب در ادامه با تقدیر از تلاش های تمام کارکنان و زندانیانی که برای ارتقای سطح کیفی و کمی جشنواره تلاش کرده بودند، افزود: با در نظر گرفتن این شرایط، شصت اثر تئاتر زندانیان که از ادارات کل زندان های سراسر کشور، به صورت فیلم جهت بررسی ارسال شده بودند، توسط داوران این عرصه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و درنهایت ٨ اثر در بخش صحنه ای، ۳ اثر در بخش نمایشنامه خوانی و ۶ اثر در بخش خیابانی به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در بخش صحنه ای، نمایش استان کرمان، کارگردانی استان خراسان رضوی، بازیگری استان کرمانشاه و نمایشنامه استان تهران و در بخش خیابانی شامل نمایش استان هرمزگان، کارگردانی استان همدان، بازیگری استان تهران و نمایشنامه استان اصفهان و همچنین نمایشنامه خوانی استان یزد مقام های برتر را کسب و تندیس جشنواره را به دست آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز