خبرگزاری کار ایران

ضرورت جلوگیری از هدررفت استعدادها

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۲۳۴

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش ما این است که برنامه‌های فرهنگی و پرورشی با دیگر برنامه‌ها از جمله آموزشی تلفیق شود.

به گزارش ایلنا، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین آموزش و پرورش استان‌ها در هرمزگان گفت: هدف کلی ما از ادغام جلسات معاونین این است که از فرصت ها استفاده کرده و تمام معاونت‌ها و واحدها در کنار هم باشند و بر اساس سند تحول بنیادین، همفکری داشته و از موازی کاری و پراکنده کاری بپرهیزیم و برنامه ها را در تمامی واحدها با همفکری و مشارکت هم انجام دهیم.

وی همچنین یادآور شد: ما دو وضعیت داریم، وضعیت موجود و وضعیت آینده که وضعیت موجود را سروسامان داده و تلاش می‌کنیم در مسیر درست تقویت شود و برای آینده نیز نقشه راه داریم که با هماهنگی تمامی واحدها انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدایت تحصیلی باید تبدیل به مدیریت و هدایت استعدادها تا پایان زمان تحصیل فرد شود گفت: ما باید از دانش آموزان خود از بدو ورود به مدرسه اطلاعات کامل و جامعی در تمامی جنبه های تربیتی ، آموزشی و فرهنگی داشته باشیم تا تبدیل به هدایت صحیح دانش آموز شود، زیرا رویکرد ما رویکرد تحولی است.

باقرزاده اذعان کرد: تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت نیروی انسانی متعهد و مفید برای تقویت و گسترش تمدن اسلامی مرهون برنامه ریزی آموزشی و تربیتی از بدو ورود دانش آموزان به مدرسه تا پایان دوران تحصیلی آنهاست.

وی در ادامه افزود: لازمه محقق ساختن این هدف، همسویی و تطابق برنامه های آموزشی ، با برنامه های پرورشی و فرهنگی است لذا باید معاونان همگام باهم در سطح کلان تا مدرسه هم گام و همراه باشند.

این مسئول، هدایت تحصیلی را هدایت استعدادها دانست و گفت: وظیفه ماست که از هدر رفت استعدادها جلوگیری کنیم و این امر با جدیت در انجام دقیق فرایند هدایت تحصیلی و توجیه اصولی مدیران صورت خواهد گرفت.

باقرزاده تاکید کرد: معاونین پرورشی، مشاورین و مربیان پرورشی باید در کارگاه های آموزشی و تخصصی آموزش علمی و عملی دیده و آن را به نحو مطلوب در مدارس پیاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که برنامه های فرهنگی و پرورشی با دیگر برنامه ها از جمله آموزشی تلفیق شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اجرای برنامه های تلفیقی به جشنواره تئاتر درسی هرمزگان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های تلفیقی که در استان هرمزگان و شهرستان میناب که دبیرخانه آن بوده است، اجرای جشنواره تئاتر درسی است که از حالت منطقه ای به کشوری تبدیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز