خبرگزاری کار ایران

افزایش محسوس دما در برخی استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۲۹

سازمان هواشناسی از رگبار باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و همچنین افزایش محسوس دما در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر این اساس، امروز(۲۱ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

روز شنبه(۲۴ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت و در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و روز یکشنبه(۲۵ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور جو آرام و پایدار همراه با افزایش محسوس دما خواهد بود.

امروز توده گرد وخاک وارد شده به کشور سبب کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش شاخص‌های آلودگی در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکز،جنوب، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد شد همچنین طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل به علت وزش شدید باد در بعضی از ساعات احتمال رخ داد گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید دور از انتظار نیست.

طی چهار روز آینده خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲۲ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید واحتمال گرد و غبار با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) قسمتی ابری و در بعد از ظهر ابری و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز(۲۱ اردیبهشت) بندرعباس با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و فردا (۲۲ اردیبهشت) بندرعباس با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز