خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات/ جمع‌آوری ۴۸۰ میلیارد تومان صدقه در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۶۸

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان صدقات جمع‌آوری شده است درباره ایمن‌سازی صندوق صدقات فیزیکی در معابر توضیحاتی ارائه کرد.

"حبیب‌الله آسوده" معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره واگذاری صندوق صدقات به مراکز نیکوکاری گفت: قرار است از امسال صندوق صدقات در محلات را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم، البته این موضوع به صورت محدود آغاز شده است. از برنامه‌های ما تقویت مراکز نیکوکاری است که یکی از این اقدامات واگذاری صندوق صدقات به آن‌ها است.

وی ادامه داد: ما در حال آماده‌سازی نظام‌نامه و برنامه‌های این طرح هستیم. مراکز نیکوکاری از مردم تشکیل شده‌اند و ما هم به نهادهایی که از طریق مردم ایجاد کرده‌ایم اعتماد داریم، بنابراین در برنامه‌های آتی ما این است که صندوق‌های صدقات در اختیار این مراکز نیکوکاری قرار بگیرد تا آن‌ها برای نیازمندان همان محل هزینه کنند ما هم نظارت بر این مراکز را حتما خواهیم داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد به مراکز نیکوکاری مجوز فعالیت داده است، تصریح کرد: جغرافیا و محدوده مراکز نیکوکاری کاملا مشخص است و هیچ‌گونه تداخلی با هم ندارند و در مرحله اول این طرح واگذاری صرفا به مراکز نیکوکاری است و نه خیریه‌های متعددی که در محلات حضور دارند.

آسوده تصریح کرد: همچنین این امکان وجود ندارد که صدقات یک شهر برای شهر دیگری هزینه شود و همچنین هیچ یک از هزینه کارمندان از طریق جمع‌آوری صدقات پرداخت نمی‌شود.

وی درباره جمع‌آوری صندوق صدقات در محلات پرخطر برای کاهش دزدی از صندوق‌های صدقات گفت: صندوق‌های صدقات در مقطع دو الی سه‌ساله ایمن‌سازی شده‌اند و امکان خروج پول از این صندوق‌ها مشکل شده است. همکاران ما هم تخلیه صندوق‌های صدقات را در فاصله زمانی کوتاه‌تری انجام می‌دهند تا این گونه مشکلات ایجاد نشود و صیانت از صدقات مردم صورت می‌گیرد. البته مردم عمدتا از طریق روش‌های نوین صدقات خود را پرداخت می‌کنند و پول به صورت فیزیکی کمتر در صندوق‌های صدقات معابر پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بیش از ۵ میلیون صندوق صدقات خانگی و مراکز اداری در حال حاضر داریم که بیشتر آن‌ها کدگذاری شده است.

آسوده در پاسخ به این سوال که آیا از فرزندان ایتام کسی پشت نوبت حمایت حامیان قرار دارد یا خیر گفت: از فرزندان ایتام به آن معنی که کسی پشت نوبت حمایت باشد نداریم، اما با توجه به اینکه مستمرا به این چرخه اضافه و از آن خارج می‌شوند طبیعی است که طی این فرآیند فرزندی از ایتام یا محسنین از زمانی که تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرد تا زمانی که حامی برای او در نظر گرفته شود ممکن است کمتر از یک ماه پشت نوبت باشد، اما پشت نوبت به آن معنا که حامی نداشته باشد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در فرزندان محسنین این مشکل وجود دارد البته به میزان خیلی اندک است، ادامه داد: الحمدالله فرزندی را بدون حامی نداریم، اما مهمترین مشکل ما این است که باید تلاش کنیم تا سرانه را افزایش دهیم و صرفا بحث جذب حامی برای ایتام و محسنین مهم نیست از آنجا که این حامیان به طور میانگین از مبلغ ۱۰ هزار تومان حمایت خود را آغاز می‌کنند همه تلاش ما این است که با جذب حامیان بیشتر این سرانه را برای ایتام و محسنین افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز