خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام ۱۰۲ هزار حامی برای حمایت از ایتام در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۶۴۷

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ثبت نام ۱۰۲ هزار حامی برای حمایت از ایتام و محسنین در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری خود گفت: راهبرد کمیته امداد، مردمی کردن خیر و احسان و حضور حداکثری مردم برای رفع مشکلات نیازمندان است.

وی ادامه داد: ما مردم و نیکوکاران را به رفع نیاز محرومان دعوت می کنیم ما نیازمند یکپارچگی انفاق مردم برای حل مشکلات محرومان هستیم، اگر افتراق یا موازی کاری بین دستگاه‌های خدمت رسانی باشد قطعا اسراف انفاق مردم است.

آسوده گفت: ما نیازمند یک جریان مردمی در جهت هدفمند کردن کمک های مردمی هستیم تا بتوانیم خارج از نگاه‌های سیاسی به محرومان کمک کنیم. کمیته امداد یک شبکه مدیریتی گسترده در حوزه کاهش فقر و توانمندسازی خانواده هایی است که در تله فقر قرار دارند.

وی ادامه داد: ۹ هزار مرکز نیکوکاری در حال حاضر فعالیت می کنند که ۵۰ درصد آن مسجد محور است. کمیته امداد آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌ها که مسئولیت اجتماعی برای رفع فقر دارند اقدامات خود را با این شبکه گسترده انجام دهد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره طرح اطعام مهدوی تصریح کرد: مردم از دیرباز نسبت به این سنت حسنه اقدامات خوبی داشته اند.  بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ آشپزخانه که عمده آن مردمی بود در زمینه اطعام مهدوی در ماه رمضان فعالیت کردند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال ۴۰ درصد  آشپزخانه ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و ۲۲ میلیون اطعام توسط مردم آماده شده است همچنین ۸ میلیون افطاری ساده در طرح اطعام مهدوی توزیع شده است.

آسوده خاطر نشان کرد: همچنین در بحث بسته های معیشتی یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته توزیع شده است.

وی درباره اکرام ایتام گفت:در ماه رمضان ۱۰۲ هزار حامی ثبت نام و برای کمک به فرزندان اعلام کمک کرده اند. ۴۵ هزار نفر نیز تاکنون واریز اولیه برای حمایت از فرزندان را انجام داده اند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار حمایت در مجموع از کودکان ایتام در این ماه انجام شده است.

آسوده با بیان اینکه سرانه هر یتیم ۶۹۵ هزار تومان درماه است گفت: ما تلاش می کنیم برای ۱۵۰ هزار یتیم سرانه را به ۷۵۰ هزار تومان برسانیم.برای ۲۵۰ هزار فرزند محسنین نیز در حال حاضر ۳۳۰هزار تومان سرانه هرماه پرداخت می شود البته هدف گذاری ما برای سرانه این فرزندان ۵۰۰ هزار تومان است و امیدواریم با کمک خیرین به این مبلغ برسیم.

وی درباره میزان فطریه جمع آوری شده در ماه رمضان گفت: بیش از ۵۱ هزار پایگاه برای فطریه از سوی شورای زکات استان‌ها مجوز دریافت کرده و نسبت به جمع آوری فطریه از مردم اقدام کردند.

آسوده گفت: تا روز گذشته نزدیک به ۲۹۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت شده است البته هنوز به طور کامل این مبلغ شمارش نشده و تا ۷ الی ۸ روز آینده به پایان می رسد. این مبالغ در اسرع وقت به خانواده هایی که شناسایی شده اند پرداخت می شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره صدقات در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است. در جمع آوری صدقات ۲۷ درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه اکرام بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمکهای نقدی و کالا برای ایتام بوده که به طور مستقیم به حساب مددجو واریز شده است.

آسوده گفت: تقویت کیفی مراکز نیکوکاری از برنامه های ما در سال ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: همچنین هم افزایی خیریه ها و بهره گیری از شیوه های نوین در راستای کمک های مردمی از برنامه های دیگر ما در سال جاری است. همچنین تامین جهیزیه یک مسئله جدی برای دهک های پایین است و ما از مردم تقاضا می کنیم برای رفع این مشکل به ما کمک کنند همچنین درخصوص تامین مسکن نیازمندان نیز به  کمک های مردمی در این زمینه نیاز داریم. همچنین در شرایط گرما از تولیدکنندگان تقاضا داریم مسئولیت اجتماعی خود را مضاعف کرده و در تامین این اقلام کمک کنند.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال باید ۵۰۰ هزار فرصت شغلی کمیته امداد در سال جاری ایجاد کند افراد کارآفرین و کسانی که می توانند در قالب طرح های کارآفرینی و راهبری شغلی کمک کنند در این زمینه با ما همکاری کنند.

وی تصریح کرد: دو راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و مردم پایه بودن است تا به هدف خود که کمک و توانمندسازی محرومان است برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز