خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش روز جهانی نجوم با شعار نجوم و توسعه پایدار

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۳۱

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همایش روز جهانی نجوم را فردا -جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه- با شعار نجوم و توسعه پایدار با اجرای ویژه برنامه های علمی و آموزشی برگزار می کند.

به گزارش ایلنا،، امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: امسال از ۲ تا ۸ ماه می مصادف با ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت، هفته جهانی نجوم اعلام شده است و مرکز علوم و ستاره شناسی ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را که در آن، ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است و زمان بیشتری در آسمان قرار دارد، به عنوان روز جهانی نجوم با شعار «نجوم و توسعه پایدار» جشن می گیرد. 

چیذری با اشاره به برنامه های روز جهانی نجوم گفت: مهمانان ویژه این برنامه استاد احمد دالکی پدر نجوم آماتوری ایران و بنیانگذار مرکز علوم و ستاره شناسی تهران و علی میثمی پدر علم زمین شناسی ایران هستند.

وی بیان داشت: در این برنامه علی ابراهیمی سراجی عضو هیأت تحریریه ماهنامه نجوم و منجم آماتور باموضوع «نجوم و توسعه پایدار» و کاظم کوکرم دبیر گروه دانش روزنامه جام جم و منجم آماتور با موضوع «نجوم یاد بگیریم که چی بشه؟» به سخنرانی خواهند پرداخت و در کنار نشست ها و سخنرانی های علمی، غرفه نقاشی کودک با میز نقاشی با حضور مربیان نجوم کودک مرکز علوم و ستاره شناسی، برپا خواهد شد.

مدیر مرکز علوم عنوان کرد: رصد آسمان شب در صورت مساعد بودن شرایط جوی و اجرای آسمان نمای بادی از دیگر برنامه های ویژه روز جهانی نجوم است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، گفتنی است، علاقه مندان برای شرکت در این همایش علمی که به صورت رایگان برگزار می شود، می توانند به نشانی تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، شماره ۲۲، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با آدرس اینستاگرام مرکزsactehran.ir و شماره تلفن ۹۶۰۲۷۰۱۲ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز