خبرگزاری کار ایران

نیمه جنوبی کشور غبارآلود می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۴۹۰

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا یکشنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر و نسبت به نفوذ توده گردوخاک به ۲۰ استان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس نقشه های سازمان هواشناسی بارش‌ها در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور ادامه دارد و شدت بارش‌های امروز برای شمال شرق است و همچنین نیمه جنوبی کشور غبارآلود پیش‌بینی شده است.

فردا پنجشنبه در شمال غرب، البرز مرکزی، برخی مناطق مرکز، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. روز جمعه در شمال غرب، قزوین، تهران، غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ برخی مناطق استان‌های بوشهر، کرمان و یزد بارش روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده بارش در شمال غرب، شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی یزد، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

یکشنبه آینده در شمال غرب، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر امروز افزایش وزش باد روی کشور عراق باعث خیزش گردوخاک و انتقال آن به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور می‌شود و طی فردا علاوه بر این مناطق گردوخاک به شمال‌غرب و بخش‌هایی از مرکز نیز گسترش می‌یابد.

این وضعیت باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود. آسمان تهران امروز ابری، گاهی نیمه ابری با وزش باد شدید موقتی و برای شب نیز بارش خفیف باران همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز