خبرگزاری کار ایران

با موضوع کیفیت آب زیرزمینی ایران؛

طرح استاد دانشگاه تهران در فراخوان بین‌المللی دانشگاه کپنهاگ برگزیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۶۳۴

طرح عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست و هیأت علمی همکار دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با عنوان «کیفیت آب زیرزمینی ایران» در فراخوان بین‌المللی دانشگاه کپنهاگ برگزیده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، طرح روح‌اله نوری، عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست و هیأت علمی همکار دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، با موضوع «کیفیت آب زیرزمینی ایران» در فراخوان بین‌المللی دانشگاه کپنهاگ، برترین دانشگاه دانمارک، به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

هدف اصلی از این طرح، که توسط دانشگاه کپنهاگ دانمارک حمایت مالی می‌شود، درک بهتر از روند کیفیت آب زیرزمینی با استفاده از آنالیز ایزوتوپ‌های پایدار (اکسیژن ۱۸ و دوتریم) نمونه‌برداری شده از آبخوان‌های اصلی کشور است.

اضافه برداشت آب زیرزمینی و شوری شدن آن دو دغدغه اصلی در سطح ایران است. تحقیقات علمی اخیر، کشور ایران را در میان کشورهایی با بالاترین اضافه برداشت از آب زیرزمینی قرار داده که این فشار بر منابع آب زیرزمینی زوال کیفیت آب را نیز به همراه داشته است.

طرح این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، اطلاعات مفید و باارزشی برای مدیریت پایدار منابع آب زیرزمینی ایران فراهم می‌کند، منابعی که بیش از ۵۵ درصد از نیاز آبی کشور و همچنین بیش از ۸۰ درصد نیازهای آبی جوامع روستایی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز