خبرگزاری کار ایران

بررسی همکاری‌های مشترک سازمان انتقال خون با سازمان جهانی بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۴۹

در جلسه آنلاین نمایندگان سازمان انتقال خون ایران، موسسه عالی آموزشی پژوهشی طب انتقال خون و نماینده سازمان جهانی بهداشت، چگونگی اجرای فعالیت های مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در طول چهار سال آینده بررسی شد.

 به گزارش ایلنا، در این جلسه مهتاب مقصودلو معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون به مرور فعالیتهای مرکز همکار در طول ۸ سال گذشته پرداخت. در ادامه دستور کار چهار سال آینده مرکز همکار مورد بررسی قرار گرفت و برنامه های چهار سال آینده، سازمان و موسسه، در قالب مرکز همکار، مرور شد. این برنامه ها شامل کارگاه متمرکز سازی و مدیریت مراکز انتقال خون، کارگاه پالایش و استفاده بهینه از پلاسما و دو پروژه پژوهشی در مورد مدیریت اهداکنندگان خون و بررسی سلامت و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی است.  
 
در ادامه تصمیم بر این شد تا کارگاه متمرکز سازی و مدیریت مراکز انتقال خون به عنوان اولین فعالیت مرکز همکار در تیرماه 1401 به صورت آنلاین به مدت چهار روز  و هر روز دو ساعت برای کشورهای عضو دفتر مدیترانه ای شرقی برگزار شود.
 
لازم به ذکر است، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و سازمان انتقال خون ایران در زمینه آموزش و پژوهش سلامت خون از سپتامبر 2021 تا سپتامبر 2025  برای بار سوم به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت برگزیده شدند.
 
در حاشیه این جلسه، نماینده سازمان جهانی بهداشت از درخواست کشور افغانستان در مورد ظرفیت سازی در مراکز انتقال خون کشور مذکور خبر داد و مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ضمن اعلام آمادگی سازمان، از کمک به انتقال خون افغانستان در قالب مرکز همکار و دو جانبه استقبال کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز