خبرگزاری کار ایران

مختاباد با انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی هنری:

۹۰ درصد از بودجه سازمان فرهنگی صرف حقوق کارمندان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۹۶

شهرداری تهران باید بگوید ماحصل فعالیتش در حوزه فرهنگی چه بوده است برای نمونه در تکریم مفاخر یا افزایش کیفیت اوقات فراغت چه کار کرده است پیش از این کجا بوده است و حال با انجام برنامه‌های فرهنگی به کجا رسیده است.

ایلنا: یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از هزینه‌کرد ۹۰ درصد از بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای حقوق کارمندان گفت: این بودجه‌ها از محل بیت‌المال تأمین می‌شود و نباید صرف ارتشی از نیروی انسانی در این سازمان شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در جلسه ۲۳ شورای شهر تهران گزارشی از موارد فرهنگی اجتماعی برنامه راهبردی ۵ ساله دوم شهرداری تهران ارائه کرد.

پس از ارائه این مطالب عبدالحسین مختاباد با بیان اینکه شهرداری نهادی اجتماعی است و در همین راستا سازمان فرهنگی و هنری را ایجاد کرده است اظهار کرد: این ساختار معیوب موجب شده است که این سازمان به عنوان یکی از بازوهای فرهنگی شهر فعالیت کند.

وی با بیان اینکه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری از ساخت سرای محلات صحبت می‌کند افزود: با ساخت این اماکن به عنوان سرای محله خانه‌های فرهنگ و فرهنگسرا‌ها کارایی اولیه خود را از دست داده‌اند یا به کار دیگری مشغول هستند.

این عضو شورای شهر تهران خطاب به مسجد جامعی با بیان اینکه ۳۰ سال است که در مدیریت کلان این مملکت در حوزه فرهنگی مشغول به کار هستید گفت: وقتی به بودجه‌هایی که برای مقوله فرهنگ شهر تهران در نظر گرفته می‌شود با سایر شهر‌ها مقایسه می‌کنیم تفاوت عجیبی را می‌بینیم. متأسفانه به دلیل ساختار معیوب ۹۰ درصد بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خرج حقوق کارمندان می‌شود. چرا به جای ارائه خدمات فرهنگی باید تعدادی کارمند در دفاتری بنشینند و از برق و تلفن استفاده کنند اما کاری فرهنگی هم انجام ندهند.

وی ادامه داد: این بودجه‌ها توسط مردم و از بیت‌المال تأمین می‌شود و نباید آن‌ها را حیف و میل کرد.

مختاباد با اشاره به اینکه کل بودجه موسیقی کشور در زمان حضور احمد مسجدجامعی به عنوان وزیر ارشاد ۵ میلیارد تومان بود تصریح کرد: متأسفانه نظام و ساختار فرهنگی در تهران با سیستان بلوچستان و خیلی از شهر‌ها فرق می‌کند. سرانه فرهنگی در بسیاری از شهر‌ها کمتر از تهران است اما عملکرد آن‌ها قابل قبول است.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد که باید با ساختار هدفمند برای فرهنگ شهر تهران تعریف ویژه‌ای انجام شود که این ساختار نیز به تصویب شورا برسد.

همچنین حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: شهرداری تهران باید بگوید ماحصل فعالیتش در حوزه فرهنگی چه بوده است برای نمونه در تکریم مفاخر یا افزایش کیفیت اوقات فراغت چه کار کرده است پیش از این کجا بوده است و حال با انجام برنامه‌های فرهنگی به کجا رسیده است.

وی با بیان اینکه متولی اصلی فرهنگ در کشور سازمان دیگری است تصریح کرد: ما نباید در امور فرهنگی خودمحور باشیم. در شرایطی که آلودگی و سلامت شهروندان مطرح است بهتر است شهرداری بگوید در بخش تفکیک زباله از مبدأ یعنی از منزل شهروندان چه کار کرده است چگونه می‌شود که برنامه فرهنگی توسط شهرداری تولید می‌شود اما صدا و سیما آن را منتشر نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز