خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۴۶ درصدی شرارت در سال گذشته/ شناسایی و انهدام هسته‌های سازمان یافته اراذل و اوباش

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۲۴۲

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت از کاهش ۴۶ درصدی شرارت در سال گذشته خبر داد و گفت: بسیاری از نزاع‌ها و دعواها سرمنشا و ریشه جرائم بعدی است و ما معتقدیم باید جرائم را در سطح خرد مدیریت کنیم تا به سطح کلان و سازمان یافته ختم نشود، انشالله با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته به این هدف در سال ۱۴۰۱ خواهیم رسید.

«سرهنگ پیام کاویانی» رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد این پلیس در حوزه مقابله با اراذل و اوباش در سال ۱۴۰۰ گفت: ما در پلیس امنیت به تمامی اهداف و برنامه‌هایی که در ابتدای سال ۱۴۰۰ برای این پلیس تعریف کرده بودیم دست پیدا کردیم. 

وی ادامه داد: در برخی از مولفه‌های مورد نظر توانستیم در برنامه‌هایمان جلو برویم. علت پیشرفت در برخی از شاخص‌ها نیز این است که رویکرد ما در پلیس امنیت رویکرد جهادی و انقلابی بوده است. 

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه شرارت و اوباشگری برنامه ریزی کرده بودیم و با اجرای برنامه‌هایی که داشتیم توانستیم شاهد کاهش ۴۶ درصدی شرارت باشیم و این بسیار قابل قبول است. 

سرهنگ کاویانی تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ در حوزه نزاع فردی با اقدامات و برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت و برنامه‌هایی که اجرا شد شاهد کاهش ۳۵ درصدی نزاع‌های فردی نسبت به سال قبل هستیم و در حوزه نزاع‌های دسته جمعی نیز شاهد کاهش ۲۵ درصدی وقوع نسبت به سال قبل آن هستیم. 

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه‌هایی که در عرصه امنیت اجتماعی وجود دارد، همین موارد است، ادامه داد: امیدواریم این روند را با همین ضرب آهنگ بلکه با شدت بیشتری برای سال ۱۴۰۱ دنبال کنیم. برنامه ریزی‌های لازم برای این موضوع نیز انجام شده است. 

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: بسیاری از نزاع‌ها و دعواها سرمنشا و ریشه جرائم بعدی است و ما معتقدیم باید جرائم را در سطح خرد مدیریت کنیم تا به سطح کلان و سازمان یافته ختم نشود، انشالله با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته به این هدف در سال ۱۴۰۱ خواهیم رسید. 

وی تاکید کرد: ما در سال ۱۴۰۰ به هسته‌های سازمان یافته اوباش و به ارکان تاثیرگذار آن هجوم برده‌ایم و تلاش کردیم این هسته‌ها را شناسایی و منهدم کنیم. در سال ۱۴۰۱ نیز قدری از این برنامه جلوتر خواهیم رفت و به فضای مجرمانه آن‌ها که در فضای عمومی و آشکار دیده نمی‌شود، ضربه خواهیم زد. به عبارتی ما با ذره بین به دنبال اراذل و اوباش هستیم و قبل از اینکه بتوانند ناامنی را در سطح جامعه و برای شهروندان ایجاد کنند، به آنها ضربه خواهیم زد و از اوباشگری آن‌ها پیشگیری می‌کنیم. 

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اشراف اطلاعاتی این پلیس گفت: اساس این پیشگیری اشراف اطلاعاتی است و با اشراف اطلاعاتی که داریم از اوباشگری این افراد جلوگیری می‌کنیم. این رویکرد با قوت و شدت بیشتر در سال ۱۴۰۱ در پلیس تهران بزرگ عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز