خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اختصاص خوابگاه مجزا برای دانشجویان مبتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۴۷۰

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از اختصاص خوابگاه مجزا برای دانشجویان مبتلا به کرونا خبر داد.

"علیرضا فارسی" معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مدیریت خوابگاه‌های این دانشگاه در زمان شیوع امیکرون بیان کرد: پیش از اینکه امیکرون شیوع پیدا کند؛ تصمیمی که ما از پیش گرفته بودیم این بود که دانشجویان از جمله افراد واجد شرایط، دانشجویان دکتری و دانشجویان مقطع ارشد ورودی ۹۹ حضوری شوند و هر کسی که تمایل دارد می‌تواند در دانشگاه حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: این تصمیم حتی برای دانشجویان کارشناسی هم وجود داشت ولی زمانی که امیکرون شیوع پیدا کرد ناچار شدیم که ورود افراد را موقتا محدود کنیم. به عنوان مثال ورودی افراد از شهرستان به تهران را محدود کردیم تا اگر سالم هستند در خوابگاه‌های ما بیمار نشوند و موجب شیوع هرچه بیشتر امیکرون نگردند. یا اگر بیمار بدون علامت هستند به خوابگاه می‌آیند و موجب مریض شدن سایر افراد می‌شوند.

فارسی درباره خوابگاه جداگانه برای دانشجویان مبتلا به امیکرون گفت: در واقع برنامه به این شکل تغییر پیدا کرد که اگر کسی از خوابگاه خارج شد دیگر اجازه ورود ندارد. ضمن اینکه ما طبقاتی در خوابگاه‌ها و بلوک‌هایی را برای دانشجویانی که مبتلا شدند قرار دادیم تا در آنجا قرنطینه شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: اگر از میان دانشجویان کسی تمایل داشت که در کنار خانواده‌اش باشد توصیه می‌کردیم که با رعایت پروتکل‌ها برای مراقب بیشتر می تواند به خانواده خود مراجعه کنند. ضمن اینکه رپیت تست رایگان و خدمات پزشکی رایگان هم در اداره بهداشت دانشگاه به دانشجویان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: ما همچنین تزریق واکسن را نیز برای طولانی مدت داشته‌ایم و در این زمینه عقب نبوده‌ایم و بلکه جلوتر هم بوده ایم. در رعایت پروتکل‌‎ها هم تا حد امکان ما خودمان به صورت داوطلبانه از مسئولان وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که برای نظارت بیایند و به ما گزارش بدهند که ببینند اقدامات ما برای رعایت پروتکل‌ها چگونه است.

فارسی اضافه کرد: درباره این درخواست باید بگویم که ما خواستیم ناظر از بیرون بیاید، بررسی کند و چک لیست بدهد تا ما بر اساس آن چک لیست سایر موارد را مرتفع کنیم. البته می‌توانم بگویم که در حد ایده آل نبودیم ولی حتما تمام تلاش خود را کردیم که موارد را برطرف کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تلاش شده که فاصله فیزیکی رعایت شود، افراد از ماسک استفاده کنند و هرگز اتاق‌ها بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش نداشته باشند. مثلا ظرفیت اتاق‌های ۴ نفره را به دو نفره اختصاص داده‌ایم. ما سعی کردیم که تمام پروتکل‌ها را در خوابگاه‌ها لحاظ کنیم ولی وقتی در اتاق‌های دو نفری برخی دانشجویان که دورهم جمع می‌شوند ما دیگر توان محدود کردن آن‌ها را نداریم ولی همیشه توصیه کرده‌ایم که رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که از ابتدای کرونا تا کنون آمار فوتی‌های دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی چه میزان بوده است؟ گفت: من آمار هیات علمی را به صورت دقیق ندارم اما می‌دانیم که از میان هیات علمی هم فوتی داشته‌ایم اما از فوت دانشجویان گزارشی به ما نشده است.

فارسی معاون دانشجویی دانشگاه شهید بشهتی در واکنش به این پرسش که آیا دانشجویی دارید که هنوز دز اول واکسن خود را دریافت نکرده باشد؟ گفت: اگر دانشجویی هنوز دز اول واکسن را دریافت نکرده باشد اجازه ورود به خوابگاه را ندارد. مخصوصا در ثبت نامی‌های جدید که انجام داده‌ایم شرط لازم برای حضور دانشجویان خوابگاه، تزریق دو دز واکسن کرونا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز