خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است/ هزینه‌های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۹۱۸

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است. در کرونا رنگبندی شهرها شامل قرمز، نارنجی، زرد و آبی است اما در رشد جمعیت در وضعیت قرمز قرار داریم و رشد جمعیت به پایین ترین حد رسیده است.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان های آزادشهر و رامیان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت بهداشت حتما برای رشد جمعیت، تسهیلاتی را ارائه می کنیم. قول می دهیم که هزینه های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان کنیم و چنانچه مادر بارداری فاقد پوشش بیمه است، رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. 
 
وی افزود: خطر آینده کشور، کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی است. نیروی انسانی پیشران توسعه و شکوفایی کشور است. سیاست های جمعیتی یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت بهداشت است و مقام معظم رهبری نیز اخیرا فرمودند اگر در حوزه جمعیت فکری نشود ۱۵ سال آینده نتایج آن را می بینیم.
 
وزیر بهداشت گفت: در سفرهای مختلف هر منطقه یک اقلیم خاص دارد و خدا نعمت های زیادی به شهرستان های آزادشهر و رامیان داده است. مقام معظم رهبری فرمودند که شکر نعمت با عمل میسر می شود. یکی از نکات مهم این دو شهرستان، وحدت بین اقوام و قومیت های مختلف است که یک نشان ملی است. 
 
عین اللهی خاطرنشان کرد: امروز مردم کشور ما در امتحانات بزرگ از ابتدای انقلاب تا کنون، سربلند و سرافراز بوده اند. دشمنان دنبال سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و از اوایل انقلاب، شاهد دسیسه های دشمنان از جمله گروه های جدایی طلب، دوران دفاع مقدس، شکل گیری داعش و تحریم های ناجوانمردانه هستیم. 
 
وی تاکید کرد: نباید تصور کنیم که جنگ تمام شده بلکه جنگ پنهان و بدون سنگر همچنان وجود دارد و فشارهای اقتصادی دشمنان برای سرنگونی نظام است که با کار و تلاش بیشتر می توانیم این دسیسه ها را خنثی کنیم. در مقابله با کرونا با تحریم های زیادی در دارو و تجهیزات پزشکی روبرو بودیم. درست است که کرونا یک پدیده جهانی بود اما امروز ایران علیرغم همه تحریم ها و فشارها، سربلند است و تمامی سازمان های بین المللی، عملکرد ایران در پیشگیری و درمان کرونا، موفقیت آمیز می دانند.
 
وزیر بهداشت یادآور شد: امروز کشورهای مدعی پیشرفته ، مرگ و میرهای بالای کرونایی دارند و بسیار ناتوان شده اند اما ایران با همت دولت و مردم، عملکرد موفقی داشته و تا امروز بیش از ۱۴۲ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است و واکسیناسیون با مشارکت مردم انجام شد.
 
 عین اللهی گفت: پتانسیل بالا و طبیعت فوق العاده آزادشهر و رامیان می تواند موجب رونق گردشگری، خلق ثروت و اشتغال کند. باید از تاریخ درس بگیریم. تاریخ بعد از انقلاب ثابت کرد که باید به هویت خودمان برگردیم و به خودکفایی برسیم. تا وقتی وابسته باشیم هر روز در معرض تهدید و تحریم خواهیم بود.
 
وی یادآور شد: تجربه ثابت کرده که پیشگیری مقدم و مهمتر از درمان است. در کرونا اثرات پیشگیری در واکسیناسیون عمومی به اثبات رسید. در شهرستان آزادشهر سایت پسماند در محل نامناسبی قرار دارد و جابجایی آن از همه نظر به ویژه توجه به سلامت عمومی لازم و واجب و به نوعی پیشگیری از بروز بیماری های مختلف در مردم است. در اسرع وقت باید شورای سلامت در آزادشهر و رامیان تشکیل و عوامل مداخله کننده در سلامت باید کنترل شود. 
 
عین اللهی گفت: تقویت شبکه بهداشت، بهورزان و واحدهای بهداشتی یک ضرورت است که می تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک بزرگی کند. 
 
وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم شرایطی ایجاد شده که وزرا و مدیران دولت با حضور در مناطق مختلف مستقیما با مشکلات مردم آشنا شوند که یک کار ارزشمند است و بجای اینکه پشت میز و دور از محیط تصمیم گیری شود، مسئولان از نزدیک با مشکلات آشنا می شوند و در جهت حل آنها تلاش می کنند. 
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در استان گلستان استعداد کاشت گیاهان دارویی وجود دارد و وزارت بهداشت در حوزه تقویت طب ایرانی و توجه به کاشت گیاهان دارویی با استفاده از متخصصان و روش های علمی برنامه دارد چون موجب خودکفایی و خروج ارز از کشور می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز