خبرگزاری کار ایران

در بازدید از زندان نیشابور مطرح شد؛

دستور رئیس سازمان زندان ها مبنی بر انتقال زندان نیشابور به خارج از شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۶۹۳

​رئیس سازمان زندان ها با حضور در زندان نیشابور ضمن بازدید از این مرکز به زندانیان نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور غلامعلی محمدی در دومین بازدید از مراکز تامینی و تربیتی استان خراسان رضوی وارد زندان نیشابور شد.

وی در این بازدید که به همراه نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان صورت گرفت از بخش های مختلف این ندامتگاه بازدید کرد.

رئیس سازمان زندان ها با اشاره به قدمت زندان نیشابور و تراکم جمعیت کبیری در این مرکز اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما اصلاح و تربیت زندانیان است و بستر اصلی این مهم را طبقه بندی علمی زندانیان فراهم می کند.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به ماده ۱۳ قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: انتقال زندان های فرسوده و قرار گرفته در بافت مسکونی شهرها از تکالیف قانون ماست اما با بودجه سنواتی این امر محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های قانونی مانند تهاتر و همچنین بهره گرفتن از خیرین کشور زندان های جدید را احداث کنیم تا ضمن افزایش سرانه اسکان زندانیان و ایجاد فضاهای استاندارد، زندان های موجود را به خارج از شهرها منتقل کنیم.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه افزود: در مدت شروع دور جدید مدیریتی در سازمان از برنامه های جدید که گام تحولی در حوزه زندانبانی است رونمایی کرده ایم.

محمدی در پایان گفت: برای حل مشکلات زندانیان و خانواده های آنان چاره ای جز استفاده از راهکارهای جدید نداریم و اگر مسئولان استانی همت کنند ما هم از تمام ظرفیت سازمان برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد.

در این جلسه فرماندار نیشابور و فاطمه چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش از وضعیت زندان و آسیب های اجتماعی موجود در نیشابور پرداختند.

شایان ذکر است در ادامه رئیس سازمان زندان ها از انجمن حمایت زندانیان این شهرستان نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز