خبرگزاری کار ایران

نقش ۳۴ وزارت خانه و دستگاه در اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۳۹۳

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: دستگاه‌های مخاطب قانون ۳۴ وزارت خانه و دستگاه را شامل می‌شود؛ از سال گذشته چهار مکاتبه مختلف صورت گرفته است و تاکنون حدود ۹ دستگاه هنوز هیچ پاسخی به مکاتبات ما ندادند و عملا فاقد عملکرد ثبت می‌شوند.

به گزارش ایلنا، کاظمی در جلسه کارگروه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: قرار است امروز عملکرد دستگاههای مختلف در شمول قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت احصا شود و در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رییس جمهوری تحت عنوان کمیته هماهنگی و نظارت بر قانون تشکیل می‌شود، ارائه شود.

وی ادامه داد: قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۸۳ تحت عنوان قانون جامع حمایت از حقوق افراد معلول مصوب و به دستگاهها ابلاغ شد، باتوجه به نقایص و ایرادات فراوانی که داشت، در سال ۹۶ اصلاحات مربوطه انجام شد و ۱۶ ماده به ۳۴ ماده افزایش پیدا کرد و در اردیبهشت سال ۹۷ مجددا ابلاغ شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در بند ت ماده یک، دستگاه‌هایی که در شمول این قانون است، اعلام شده و با الحاقات و اصلاحاتی که بعدا صورت گرفت می‌توان گفت تمام دستگاه‌های دولتی و عمده نهادهای امور غیردولتی در شمول این قانون قرار گرفتند.

کاظمی افزود: ماده ۳۲ قانون اشاره دارد که تمام دستگاه‌هایی که در شمول قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت هستند باید سالانه گزارشی را از عملکرد خود ارائه کنند.

وی ادامه داد: در تبصره ۳ ماده ۳۱ فرآیند بررسی این گزارشات را اشاره کرده است؛ امروز که عملکرد را دریافت کنیم در کمیته نظارت بررسی خواهد شد و در شورای عالی رفاه عملکرد مورد بحث قرار می‌گیرد و وارد مجلس می‌شود و در سه کمیسیون اجتماعی، بهداشت و قضایی راستی آزمایی می‌شود و در صحن مجلس قرائت و در اختیار عموم رسانه ها قرار می‌گیرد.

کاظمی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاههای مخاطب قانون ۳۴ وزارت خانه و دستگاه را شامل می‌شود، گفت: از سال گذشته چهار مکاتبه مختلف صورت گرفته است و تاکنون حدود ۹ دستگاه هنوز هیچ پاسخی به مکاتبات ما ندادند و عملا فاقد عملکرد ثبت می‌شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به توضیحاتی درباره مواد قانون حمایت از حقوق معلولان پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۲۳ دستگاه از مجموعه دستگاهها علاوه بر تکالیف عمومی تکالیف اختصاصی هم دارند که بعضا با سایر دستگاه‌ها اشتراکاتی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز