خبرگزاری کار ایران

پیگیری برای راه‌اندازی دهکده سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۴۷

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: با جدیت راه‌اندازی دهکده سلامت را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در بازدید و افتتاح فاز دوم مرکز مهر سروش که با حضور حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور و سردار کریمی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کشور برگزار شد، گفت: اگر هم در بخش عرضه و هم مصرف توامان اقدامات درست انجام نشود ما موفق نیستیم و ما در تهران بزرگ تعاریف کاملی برای این موضوع داشته ایم و نگاه مسئولانه در این بخش داریم و ایده دهکده سلامت را به جد دنبال می کنیم و منتظر هستیم در این زمینه هم از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر هم دستگاه قضایی و هم خیرین به ما کمک شود.

وی ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم ما در کنار کشوری هستیم که مواد مخدر در آنجا تولید می شود. امیدی هم نیست این معضل از کنار کشور ما حل شود بنابراین باید نگاه عمیق تری در این زمینه داشته باشیم. ما در این بخش با جدیت کار را شروع کردیم و دنبال می کنیم. اما نیاز به کمک داریم.

رییس پلیس تهران بزرگ خطاب به دادستان کل کشور گفت: ما بیش از ۳۰۰ خانه را شناسایی کردیم که وقتی داخل می شویم صد معتاد در آنجا  مواد مصرف می کنند، اما هیچ صاحبخانه ای پیدا نمی کنیم در حالی که بابت اجاره این خانه ها پول پرداخت می‌شود و وقتی پلمپ می شود بعد مالک پیدا می شود و این خانه هاکه  چندین بار پلمب شده، فک پلمب می شوند. برخی از این خانه ها مخروب است و انسان نمی تواند در آنجا زندگی کند.

وی ادامه داد:  ما معتقدیم مراکز دی ای سی و ام ام تی را از مراکز جمعیتی باید با فاصله فراوان دور کنیم.۱۲ مرکز در شوش هستند و فعالیت می کنند  در حالی که جمعیت زیادی از مردم در آنجا زندگی می کنند. آقای دادستان باید با خرده فروشان برخورد قاطع شود اینها یاد گرفته اند با مواد کم دستگیر شده و بلافاصله آزاد می شود و خرده فروشان جولان می دهند.

او افزود: قرارگاه آسیب‌ های اجتماعی در شهرداری تهران شکل گرفته اما اتفاق خاصی نیفتاده قطعا اگر دست به دست هم بدهیم معتادان را از سطح شهر جمع می کنیم مردم از این وضعیت شکایت دارند دومین اولویت ما بعد از معتادان متجاهر خرده فروشان هستند.

سردار رحیمی تصریح کرد: تنها مجموعه ای که پا به پای ما و در کنار ما بودند دادستانی تهران بوده است من به عنوان مدعی العموم از شما درخواست می کنم که دستگاههای مسئول نیز مکلف شوند و پای کار بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز