خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی:

نرخ خودکشی در ایران معادل نصف میانگین جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۶۸

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای نرخ خودکشی منجر به مرگ ۵ در هر صد هزار نفر است که این نرخ تقریبا نصف میانگین جهانی نرخ خودکشی است که بین نه تا یازده مرگ در هر صد هزار نفر است.

به گزارش ایلنا، "روزبه کردونی" رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با استناد به داده‌های سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: مطابق گزارش جهانی خودکشی منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی که متن کامل آن در لینک https://www.who.int/publications/i/item/9789240026643قابل دسترس است. جمهوری اسلامی ایران دارای نرخ خودکشی منجر به مرگ ۵ در هر صد هزار نفر است که این نرخ تقریبا نصف میانگین جهانی نرخ خودکشی است که بین نه تا یازده مرگ در هر صد هزار نفر است.

وی با اشاره اینکه سالیانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر در دنیا بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و برآورد این است که به ازای هر خودکشی منجر به مرگ ۲۰ اقدام به خودکشی صورت می‌گیرد گفت: در الگوی جهانی، خودکشی در مردان بیشتر از زنان است و ۵۸ درصد خودکشی‌های منجر به مرگ دردنیا در سنین زیر ۵۰ سال اتفاق می‌افتد.

رئیس موسسه عالی پزوهش تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به نرخ خودکشی در دیگر کشورها عنوان کرد: برای نمونه نرخ خودکشی در قطر ۴/۷، در بحرین ۷/۲، در مراکش ۷/۳، در عربستان سعودی ۷/۵ و در امارات عربی متحده ۵/۲ است.

کردونی در ادامه گفت: با اشاره بر اینکه نرخ خودکشی منجر به مرگ پنج در هر صد هزار نفر در ایران نیازمند سیاست‌گذاری کارآمد برای کنترل و کاهش آن است اما باید تاکید شود مطابق گزارش‌های بین المللی ایران در زمره کشورهای با نرخ پایین خودکشی و اقدام به خودکشی است.

وی در ادامه اظهار داشت: آنچه در خصوص در رویکرد سیاستگذارانه برای مواجهه با خودکشی مهم است آن است که در این خصوص باید از کلی گویی و ابهام گویی خودداری شود. بحرانی بودن یا نبودن نرخ خودکشی در یک منطقه با ذکر فراوانی تعداد خودکشی قابل تحلیل نیست. باید بررسی شود که روند خودکشی در آن منطقه در یک بازه زمانی چه تغییراتی داشته است. آیا نرخ خودکشی به طور معناداری تغییری کرده است؟ از سوی دیگر باید مطلع بود که نرخ خودکشی نسبت به جوامع دیگر چگونه است. بدون بررسی روند خودکشی در یک منطقه و مقایسه آن با وضعیت سایر مناطق نمی‌توان پیرامون بحرانی شدن این پدیده نظر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز