خبرگزاری کار ایران

جزییات رسیدگی به پرونده دو متهم آزار و اذیت دختران جوان در دادگاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۳۶۰

دادگاه دو متهم آزار و اذیت دختران جوان که در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در حال رسیدگی بود برای بررسی بیشتر پرونده به جلسه بعد موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تابستان امسال با شکایت دختر جوانی به نام رویا از دو مرد جوان به اتهام آزار در اداره پلیس تهران بررسی این پرونده به جریان افتاد. رویا در توضیح به مأموران گفت: «در یک کلینیک تخصصی پوست کار می کنم. مدتی قبل پسر جوانی به نام امیر در فضای مجازی برایم پیام ارسال کرد و درباره کارم از من سوالاتی پرسید. جواب سوالاتش را دادم و همین بهانه آشنایی ما شد تا بعد از چند بار مکالمه در اینستاگرام ابراز علاقه کرد و گفت قصد ازدواج دارد. به همین خاطر خواست تا همدیگر را ببینیم. فریبش را خوردم و قرار ملاقات گذاشتم.» 

دختر جوان گفت: «برای دیدن امیر به غرب تهران رفتم و سوار خودروی پژو 206 او شدم. او شروع به حرکت کرد و بعد از طی مسافتی کنار یک آبمیوه فروشی توقف کرد. از ماشین پیاده شد و دو لیوان آبمیوه خرید. بعد از خوردن آن بود که احساس کردم سرم گیج می رود و دیگر چیزی متوجه نشدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم امیر و دوستش در حال اذیت هستند.» 

شاکی ادامه داد: «آنها همچنین به زور رمز کارت عابر بانکم را گرفتند و مرا از ماشین پیاده کردند. سه روز بعد وقتی حالم بهتر شد تلفن همراهم را بررسی کردم که متوجه شدم اثری از شماره تلفن امیر و پیامک های او نیست.» 

با طرح شکایت دختر جوان به پزشکی قانونی معرفی شد و بعد از تأیید این ادعا از سوی کارشناسان پزشکی قانونی، تلاش پلیس برای شناسایی دو مرد متهم آغاز شد. تلاش ها ادامه داشت تا اینکه دومین شکایت مشابه به پلیس رسید که دختر جوانی به همین شیوه گرفتار دام مردان شیطان صفت شده بود. 

دستگیری متهمان با شکایت هفت شاکی

در ادامه تحقیقات و در حالیکه هفت فقره شکایت به همین شکل در پلیس ثبت شده بود؛ مأموران پلیس یکی از متهمان به نام رضا را در مخفیگاهش در غرب تهران شناسایی کردند. با دستگیری متهم مأموران در مخفیگاه وی تعدادی سیم کارت و گوشی تلفن همراه نیز کشف کردند. 

با دستگیری رضا دوست و همدست وی به نام امیر نیز شناسایی و بازداشت شد. دو متهم به اداره پلیس منتقل و بعد از مواجهه حضوری با شاکیان و شناسایی آنها، پرونده با تأیید ادعای شاکیان از سوی کارشناسان پزشکی قانونی برای تحقیقات بیشتر به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 

نخستین جلسه تحقیق 

این پرونده بعد از تعیین شعبه روی میز هئیت قضایی شعبه نهم دادگاه به ریاست قاضی کشکولی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه هفت شاکی یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و شکایت خود را مطرح کردند. 

یکی از شاکیان با بیان اینکه با «رضا» در اینستاگرام آشنا شدم، گفت: «او به من ابراز علاقه کرد و گفت می تواند برایم شغل مناسبی در فضای مجازی پیدا کند. سپس خواست به دیدنش بروم به همین خاطر برای دیدنش به غرب تهران رفتم. پودری در آبمیوه ریخت و به عنوان پذیرایی آنرا تعارف کرد. به محض نوشیدن آبمیوه بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم فهمیدم او و دوستش ....»

وی ادامه داد: «بعد از چند روز همچنان حال خوبی نداشتم تا به پزشکی قانونی معرفی شدم و طبق نظر کارشناسان فهمیدم مواد بیهوشی حاوی هروئین بوده و باعث التهاب مغزی شده است. هنوز با گذشت چند ماه از آن حادثه دارو مصرف می کنم و وضعیت مغز و روانم به هم ریخته است. از هر دو متهم شکایت دارم و برایشان اشد مجازات را خواستارم .»

یکی دیگر از شاکیان نیز در این جلسه دادگاه گفت: «به دنبال کار خانگی می گشتم تا بتوانم فعالیت اجتماعی داشته باشم. در اینستاگرام با امیر آشنا شدم. او می گفت شغل مناسبی سراغ دارد و خواست به دیدنش بروم. وقتی سر قرار رفتم او با خوراندن آبمیوه مسموم مرا بیهوش کرد و وقتی به هوش آمدم متوجه اذیت و آزار شدم. آنها قبل از اینکه من را رها کنند تهدیدم کردند.» 

در ادامه دیگر شاکیان نیز با طرح شکایت خود برای متهمان درخواست اشد مجازات کردند.

در ادامه جلسه دادگاه؛ رضا که در رشته حقوق تحصیل می کند در جایگاه متهم ایستاد و گفت: «در مجالس مهمانی به عنوان دیجی کار می کردم  و هیچ کدام از شاکیان را نمی شناسم و با آنها رابطه ای نداشتم. فقط با یکی از شاکیان چند بار تلفنی صحبت کرده بود و آن هم در مورد کار بود.» 

متهم ادامه داد: «باور کنید آنها دروغ می گویند. همه آنها از طریق اینستاگرام با هم دوست هستند  و طبق نقشه چنین شکایتی را علیه من مطرح کرده اند تا اخاذی کنند. پلیس می تواند برای اثبات ادعایم از طریق نقطه زنی بررسی کند که تلفن همراه من با هیچ کدام از شاکیان در یک نقطه آنتن دهی نداشته است. همچنین در خانه من مواد بیهوشی به دست نیامده و مأموران آن مواد را از خانه امیر کشف کرده اند.» 

سپس امیر نیز در جایگاه قرار گرفت و در تحقیق از هئیت قضایی اتهاماتش را انکار کرد و گفت: «با شاکیان از طریق اینستاگرام آشنا شدم و همه آنها به میل خودشان با من رابطه داشتند.آنها دروغ می گویند و نمی دانم چرا و با چه انگیزه ای چنین شکایتی را مطرح کرده اند.»

در پایان با دستور هئیت قضایی قرار بازداشت برای دو متهم که با قرار وثیقه آزاد بودند، صادر شده و مقرر شد تا تا بعد از کامل شدن تحقیقات آنها در همان شعبه محاکمه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز