خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

در بیانیه گام دوم انقلاب زن پیش برنده و تمدن‌ساز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۱۱

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: زنان باید در این برهه تاریخی مسئولیت‌های خودشان را شناسایی کنند و شناخت دقیق از حقوق اجتماعی و فردی خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش بانوی خردمند به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و انسیه خزعلی معاون زنان ریاست جمهوری صبح امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم اظهار داشت: در اسلام نگاه ویژه‌ای به جایگاه و مقام زن شده، جایگاهی که در هیچ دین و نظامی به اندازه اسلام برای زن مقام لحاط نکرده است، گواه ادعای من رفتار نبی اسلام و آیات قرآن است.

وی افزود: جایگاه زن منحصربه فرد، بالا، قابل احترام و ویژه است که نشان می‌دهد این جایگاه از منظر اسلام بر اساس شناختی است که طبق ویژگی‌ های یک زن شکل گرفته است. امروز بانوان ایرانی ما افتخار می‌کنند بر اساس سیره عملی ایشان با از خود گذشتگی و تمان خصایص اسلامی و ایرانی در جامعه حضور موثر دارند.

کریمیان گفت: وقتی به سیره عملی حضرت زهرا س نگاه می‌کنیم بر اساس تربیتی که ایشام در نزد پیامبر داشتند می‌بینیم که ایشان متناسب با شرایط جامعه انحطاط جامعه را تشخیص می‌دادند و شجاعانه وارد عرصه می‌شدند. ایشان در راستای حمایت از امامت و کلایت یک دژ محکم را ایجاد می‌کنند که تا امروز این دژ وجود داشته است.

وی افزود: بانوان ما در پی شکوفایی استعدادهای خود با عنایت بر اساس دین اسلام در حوزه اجتماع، مباحث خانوادگی و فردی ورود کردند و باعث سطح ارتقا جامعه شدند. امروز با بیانیه گام دوم شرایط و وظایف ما مشخص است. ما با بیانه گام دوم در آستانه تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم و رهبری وظیفه و نقش همه اقشار را به خوبی در این بین ترسیم کرده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: زنان باید در این برهه تاریخی مسیولیت‌های خودشان را شناسایی کنند و شناخت دقیق از حقوق اجتماعی و فردی خود داشته باشند. در بیانیه گام دوم انقلاب زن پیش برنده و تمدن ساز است. وقتی جایگاه زن پیش برندگی است یعنی خودش باید حر‌کت کند و جامعه را به سمت اهداف عالی حرکت دهد.

وی افزود: روز گذشته رهبری در سخنرانی خود مجددا روی جهاد تبیین تاکید کردند. ایشان فرموند هر تلاشی که در مقابل حرکت دشمن رخ داد جهاد است.

کریمیان گفت: امروز دشمن در صدد است که به حریم عفاف زنان حمله کند و بنیان خانواده‌ها را سست نماید. ان شالله بر اساس آموزه‌ها و توصیه‌های گام دوم مصمم تر از همیشه با عزمی جزم به افق‌های روشنایی خواهیم رسید وما هم نقشی در تحقق تمدن نوین اسلامی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز