خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

درآمدهای حاصل از فروش املاک، صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود/ دلایل ورود شهرداری به بورس املاک

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۹۰۹

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درباره درآمدهای حاصل از فروش املاک در شهرداری گفت: بحث مولدسازی دارایی‌ها مطرح است و این بدان معنا است که بتوانیم دارایی‌هایی که در شهر است و تاکنون به صورت غیرنقد به پیمانکار عرضه می‌شده را مولد کنیم و در بورس کالا ارائه دهیم و پول حاصل از آن را در حوزه عمرانی شهر هزینه کنیم.

«ابوالفضل فلاح» معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره فروش املاک شهرداری در بورس اظهار کرد: تاکنون املاک شهرداری از طریق مزایده به فروش می‌رسید و اکنون به حوزه بازار سرمایه وارد شدیم. از جمله اینکه تفاهم کردیم و مقدمات آن را فراهم کردیم که در بازار املاک ارائه شود. 

فلاح با بیان اینکه بورس املاک قریب به یک سال است که شکل گرفته است، اظهار کرد: اگر بورس املاک تقویت شود می‌تواند منجر به حتی تعدیل قیمت‌های ملک در تهران و جلوگیری از سفته بازی شود. 

معاون مالی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه البته این ماموریت بورس املاک است، اضافه کرد: این ماموریت ما نیست، اما به این جهت در زمینه فروش بورس در املاک حاضر می‌شویم که شاید به این ماموریت کمک شود و همچنین کارهای خود را شفاف کنیم. در کنار آن پیمانکارانی هم که حواله دارند می‌توانند به عنوان آورده نقدی در بورس کالا املاکی که به فروش می‌گذاریم را بردارند. 

فلاح در پاسخ به اینکه آیا این اقدام شهرداری منجر به کاهش قیمت املاک خواهد شد، گفت: این ماموریت شهرداری نیست بلکه ماموریت بورس املاک است. ما از جهت شفاف‌سازی و تسهیلگری برای فروش املاک وارد بازار بورس املاک شدیم. 

معاون اقتصادی و مالی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که در بودجه سال آینده شهرداری اتکای قابل توجهی به فروش املاک نسبت به بودجه سال جاری داشته است و دارایی‌های شهر به فروش می‌رسد، اظهار کرد: دارایی به فروش نمی‌رسد. بحث مولدسازی دارایی‌ها مطرح است و این بدان معنا است که بتوانیم دارایی‌هایی که در شهر است و تاکنون به صورت غیرنقد به پیمانکار عرضه می‌شده را مولد کنیم و در بورس کالا ارائه دهیم و پول حاصل از آن را در حوزه عمرانی شهر هزینه کنیم. 

او اضافه کرد: شهرداری تعداد زیادی آپارتمان و مغازه دارد که به املاک شهرداری اضافه می‌شود. نباید اینها را نگه داریم، بلکه باید بفروشیم و آن را نقد کنیم و در پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز