خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

۶۰ درصد پرسنل وزارت بهداشت بانوان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۶۵۶

وزیر بهداشت گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین ماندند، اما ما در دوران کرونا امتحان بسیار خوبی را پس دادیم. من از نزدیک شاهد فداکاری کادر درمان بودم که بعضا حتی یک روز هم خانه نمی‌رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین تجلیل از بانوان پزشک گفت: بعد از انقلاب حضور خانمها در تمام عرصه ها کاملا مشهود است و امروزه شاهد حضور حجم بالایی از زنان در کشورمان هستیم. بسیاری از مخترعان و مبتکران ما خانم هستند. علی رغم توطئه دشمن کاملا در جامعه فعالیت می کنند و حضورشان کاملا مشهود است.

او در ادامه گفت: سال 71 سفری به روسیه رفته بودم و خانم پزشکی به من گفت خانمها در ایران درس میخوانند؟ گفتم نه تنها خانمها درس می خوانند بلکه استاد دانشگاه هستند. اینگونه سم پاشی می کنند و دروغ می گویند که فردی چنین تصوری می کند. 

عین اللهی گفت: در دفاع مقدس شاهد فداکاری خانم ها بودیم. پزشکان زن زیر آتش دشمن تا پای جان کار می کردند و فعالیتهای شبانه روزی انجام می‌دادند. حوزه سلامت مفتخر به حضور بانوان است. مفتخر هستیم که 60 درصد پرسنل وزارت بهداشت خانم ها هستند که در کسوت پزشک تا پرستار و غیره مشغول فعالیت هستند. ما دوران بسیار سخت کرونا را داشتیم که بسیاری از کشورها در دوران کرونا امتحان خوبی را پس ندادند.

او افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین ماندند. اما ما در دوران کرونا امتحان بسیار خوبی را پس دادیم. من از نزدیک شاهد فداکاری کادر درمان بودم که بعضا حتی یک روز هم خانه نمی رفتند و تلاشی که انجام می‌دادند از نمونه های بارز است که نشان می دهد بانوان بسیار فداکاری داریم و تعدادی از شهدای مدافع سلامت ما از بانوان هستند. درخشش بانوان پزشک و کادر سلامت زبانزد دنیاست زیرا شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س)و پیروان راستین امام و یاران صدیق انقلاب هستند.

او افزود: عدالت مهم ترین مساله است که باید به آن توجه شود. شعار مصوب شده در وزارت بهداشت نیز «عدالت و تعالی نظام سلامت» است. مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت یک یک ما و بانوان کادر درمان، مناطق برخوردار نمی شوند. اگر ما درس خواندیم و در رشته ها توفیق پیدا کنیم باید به مردم محروم خدمت کنیم.  فعالیت جهادی برای همه ما لازم است.

عین اللهی گفت: رشته زنان  و زایمان بعد از انقلاب فقط برای خانم هاست و اگر فقط بخواهند در شهرهای بزرگ بمانند این یک ظلم است. اگر میخواهیم جمعیت زیاد شود باید کمک کنیم که بتوانیم مناطق محروم را برخوردار کنیم. بانوان کادر سلامت نیز کار بزرگی می کنند زیرا هم مسئولیت خانه و هم سرپرستی فرزندان و هم مسئولیت سلامت جامعه را برعهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز