خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

برنامه‌‌های پلیس درباره بهبود وضعیت معیشت پرسنل انتظامی کشور در سال ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۸۷۰

سخنگوی انتظامی کشور درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص بهبود وضعیت معیشت پرسنل انتظامی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

سردار مهدی حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص بهبود وضعیت معیشت کارکنان انتظامی کشور گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی فرمانده انتظامی کشور رسیدگی به وضعیت معیشت پرسنل انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در این زمینه نیز برای رفع مشکلات مسکن پرسنل قرارگاهی با عنوان نهضت تامین مسکن تشکیل شده است و در این زمینه نیز اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

معاون اجتماعی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا در بحث تامین مسکن ملکی، شخصی و سازمانی اقدامات لازم انجام شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: تاکنون نیز حقوق پرسنل در چندین مرحله در سال جاری افزایش داشته است، اما همچنان فرمانده کل انتظامی کشور به دنبال گرفتن بودجه بیشتر برای بهبود وضعیت معیشت کارکنان و پرسنل است و انشالله با همه برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته و همچنین تغییر ساختاری که در انتظامی کشور صورت گرفته بتوانیم مشکل معیشت پرسنل را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که امکان همسان‌سازی حقوق پرسنل وجود دارد، گفت: پرسنل انتظامی کشور در خدمت مردم هستند و با افتخار هم خدمت می‌کنند. وظیفه ما این است که به معیشت کارکنان کمک کنیم و این موضوع در برنامه‌های ما قرار دارد و اقدامات خوبی نیز نسبت به سال گذشته انجام شده است.

سخنگوی انتظامی کشور در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود درباره آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: حاشیه‌نشینی، فقر، بیکاری، تضاد فرهنگی و ... از جمله مسائلی است که ممکن است باعث بروز آسیب اجتماعی شود. ما در معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی کشور همکاری خوبی با دستگاه‌‌های مسئول در این زمینه از جمله شورای اجتماعی کشور داریم.

وی ادامه داد: در هزار و ۱۰ کلانتری دایره اجتماعی و مددکاری ایجاد کرده‌ایم. همچنین ۵۲ مرکز مشاوره با استفاده از روانشناسان خبره برای حل و فصل مشکلات مردم در حوزه مشکلات خانوادگی و اجتماعی داریم. این دایره اجتماعی و مراکز مشاوره ما در مراکز استان‌‌ها و کلانتری‌ها یک نگاه دانش بنیان با رویکرد پیش رویدادی برای پیشگیری از جرم است، خدماتی هم که در این دوایر ارائه می‌شود نیز رایگان است.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: تا به امروز نزدیک به ۶۰۰ هزار پرونده به این مراکز ارجاع شده که ۷۲ درصد آن منجر به مصالحه شده است.

سردار حاجیان گفت: در سال گذشته نیز ۹۲۳ هزار پرونده به دایره اجتماعی ارجاع شد و این نگاه پلیس به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز