خبرگزاری کار ایران

بازدید نماینده ویژه وزیر بهداشت از مناطق سیل زده

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۷۶۸

​نماینده ویژه وزیر بهداشت و رییس اداره اورژانس بیمارستانی معاونت درمان وزارت بهداشت از مناطق سیل زده جنوب و شرق استان کرمان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، رسول عیوض زاده نماینده ویژه وزیر بهداشت و دکتر حسن واعظی رییس اداره اورژانس بیمارستانی معاونت درمان وزارت بهداشت در سفری به استان کرمان که از روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه تا روز یکم بهمن ماه صورت گرفت ضمن بازدید از مناطق سیل زده از بیمارستانها و مراکز درمانی بازدید کردند.

تیم اعزامی وزارت بهداشت از  بیمارستان سید الشهدا رودبار و مناطق سیل زده نهضت آباد، اورژانس بین راهی چاه حسن، خانه بهداشت رحمت آباد، مرکز بهداشتی درمانی و اورژانس ۱۱۵جاده ای زهکلوت و بیمارستان ۱۲فروردین کهنوج، بیمارستان امام حسین (ع)منوجان، بیمارستان شهدای قلعه گنج  بازدید و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را در جریان سیل اخیر ارزیابی کردند. 

در این سفر، مناطق سیل زده، مناطق کمتر برخوردار محاصرشده در سیل و راه های مواصلاتی بین استانی تخریب شده ریگان و دهکلوت (استان کرمان و سیستان و بلوچستان) و اختلال دسترسی خدمات بهداشت و درمان مورد بررسی میدانی قرار گرفت. 

برآورد خسارات احتمالی سازه‌های درمانی و بیمارستان های مناطق مربوطه از دیگر موارد بررسی در این سفر  شبانه روزی بود. 

نماینده ویژه وزیر بهداشت و رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت آمادگی بیمارستانها برای ارائه خدمات به بیماران ناشی از سیلاب اخیر و زنجیره تامین خدمات سلامت و نحوه ارزیابی خطر حوادث مرتبط را مورد بازبینی قرار داده و شیوه ارائه خدمات درمانی به بیماران و مردم منطقه، پروتکل های پذیرش، تریاژ، ویزیت بیماران بستری و سرپایی را بررسی کردند. 

به منظور شناسایی نیازمندی ها و چالش ها نیز با مردم مناطق سیل زده، مسئولین محلی و پرسنل بیمارستان به ویژه پزشکان و پرستاران و کادر شاغل در بخش های اورژانس بیمارستان ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

همچنین با بازدید از خانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی میزان دسترسی مردم به ارائه خدمات اولیه درمانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس گزارش سایت وبدا؛  در این بازدید معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت، بم، کرمان و روسای بیمارستانها، شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها و مسئولین اورژانس پیش بیمارستانی مناطق و EOC همراهی داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز