خبرگزاری کار ایران

۱۰۷۸ ماموریت امدادونجات سهم امدادگران در امدادرسانی به ۹۲ هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۷۲۷

رئیس سازمان امدادونجات از انجام ۱۰۷۸ ماموریت توسط امدادگران برای امدادرسانی به ۹۲ هزار و ۵۴۰ نفر در ۳۰ استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، رئیس سازمان امدادونجات افزود: از روز ۲۴ دی تا ساعت ۷ صبح امروز ۱ بهمن‌ماه، ۳۱ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی شدند که ۲۲۵ شهرستان در ۳۰ استان (تمام استان‌های کشور به جز سمنان) به خدمات امدادی نیازمند بودند.

وی گفت: تعداد کل عملیات مرتبط با تغییرات شرایط جوی ۵۸۲ مورد بوده که از این تعداد، ۴۳۴ مورد مربوط به حوادث برف و کولاک، ۱۰۷ مورد سیل و آبگرفتگی و ۴۱ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است.

ولی‌پور افزود: با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، در این مدت در مجموع به ۹۲ هزار و ۵۴۰ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و ۹۷۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۱۴۴۹ تیم شامل ۵۶۴۷ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متاثران از حوادث جوی در ۶۱۶ منطقه شامل ۵۱ شهر، ۲۶۵ روستا، ۳۰ منطقه عشایر نشین و ۲۷۰ جاده کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و به ۲۲ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند. همچنین ۱۰۸ نفر به مناطق امن و ۱۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه هشت نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل‌وآبگرفتگی و برف‌وکولاک (۲ نفر ریگان، یک نفر قلعه گنج، یک نفر کهنوج، ۲ نفر بندرعباس، یک نفر البرز و یک نفر سنندج) جان خود را از دست داده و ۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۲۲۴ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۲۴۵۵ خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

وی افزود: در حوادث پنج روز گذشته ۱۱۷۵ دستگاه چادر، ۱۷ هزار و ۷۸۳  تخته پتو، ۳۷۵۶ تخته موکت، ۳۳ هزار و ۵۵۸ کیلوگرم نایلون، ۴۱۲ شعله والور، ۷۴۸۲ بسته بسته غذایی، ۱۸۸۹ بطری آب معدنی، ۷۲۲۱ قوطی کنسرو، ۸۶۰۱ قرص نان، ۵۶۴ کیلوگرم خرما، ۴۶۰۶ کیلوگرم برنج، ۲۳۶۴ عدد بیسکوییت و ۳۷۰ کیلوگرم قندوشکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

 به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۱۰۳ شهرستان در استان های آذربایجان شرق و غربی، اردبیل،فارس،کردستان،کرمان،سیستان و بلوچستان و هرمزگان،همدان،مازندران،خوزستان،چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه، ایلام،زنجان و قزوین ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز