خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

پاسخ آتش‌نشانی به مطالبات آتش‌نشانان/ نیروهای آتش نشانی هم تحت تاثیر شرایط سخت اقتصادی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۳۴

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با توضیحی درباره مطالبات آتش‌نشان گفت: هفته آینده اسامی ۳۴۸ نفر از آتش‌نشانان زن و مرد پذیرفته‌شده در مرحله عملیاتی آزمون آتش‌نشانی اعلام خواهد شد.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مطالبه آتش‌نشانان گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کمی سخت شده آتش‌نشانان هم تحت تاثیر این شرایط هستند و انتظار دارند که اصلاح و ارتقایی در سطح معیشت‌شان اتفاق بیفتد و تقاضا دارند این ارتقا چه در سطح دستمزد و چه در سطح مسکن صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آتش نشانان در خصوص تجهیزات و لباس هم مطالباتی داشته‌اند، ادامه داد: ما کمبودی از نظر لباس‌های عملیاتی برای آتش‌نشانان نداریم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد بلکه موضوع در خصوص تحویل لباس‌های فرم است که به دلیل مشکلات مالی سازمان و شهرداری تحویل آنها با تاخیر مواجه شده است البته به این گونه نیست که تحویل این لباس‌ها قطع شود بلکه با تاخیر همراه است و ما تلاش می‌کنیم تا منابع آن را سریعتر تامین کنیم و برای تحویل این لباس‌های فرم نیز اقدام کنیم. البته تجمعی که دیروز در مقابل شورای شهر صورت گرفت مورد تایید سازمان نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران همچنین درباره مشکل بازنشستگی آتش‌نشانانی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری هستند، گفت: آتش‌نشانان تهران در حال حاضر از سختی کار استفاده می‌کنند، اما براساس قانون کسانی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری هستند پس از ۲۰ سال خدمت می‌توانند از ۵ سال سنوات ارفاقی استفاده کرده و بعد از ۲۵ سال فعالیت بازنشسته شوند.

داوری ادامه داد: اما براساس افرادی که تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند پس از ۲۰ سال فعالیت از ۱۰ سال سنوات ارفاقی می‌توانند بهره گرفته و بازنشسته شوند و این تفاوت ۵ سال سنوات ارفاقی بین دو صندوق تامین اجتماعی و شهرداری است. تقریبا طی سه سال اخیر نیز حدود ۱۱۵ نفر از آتش‌نشانان با استفاده از این قانون بازنشسته شده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان در این زمینه پیگیری‌های متعددی انجام داده است و طرحی در آبان‌ماه سال ۹۹ از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. این طرح ظاهرا در نوبت رسیدگی است و در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال رسیدگی است. در این طرح ما خواستار این شده‌ایم که سنوات ارفاقی در صندوق بازنشستگی همسان‌سازی شود و صندوق بازنشستگی شهرداری هم مانند صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی ۱۰ سال سنوات ارفاقی در نظر گرفته و مانند آن عمل کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که افرادی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری هستند تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی قرار بگیرند، گفت: این امر هم می‌تواند به عنوان یک موضوع مطرح شود اما هزینه‌های آن بسیار زیاد است. ما خواستار این هستیم که این موضوع از طریق قانونی حل شود یعنی نحوه بازنشستگی آتش‌نشانان تهرانی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری هستند مانند افراد تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی شود.

داوری در پاسخ به این سوال که چه تعداد با این مشکل سنوات بازنشستگی مواجه هستند، گفت: حدود ۴ هزار نفر از نیروهای آتش‌نشانی تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری بوده و با این مشکل مواجه هستند. افراد جدید نیز می‌توانند انتخاب کنند که تحت پوشش چه صندوقی قرار بگیرند و غالبا نیروهای آتش‌نشانی به دلیل همین مزیت نیز صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی را انتخاب می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ به شورا ارسال شده است آیا از میزان بودجه‌ای که برای آتش‌نشانی در نظر گرفته شده اطلاعی دارد، گفت: هنوز بودجه تصویب نشده و برای تصویب عددهای دقیق بودجه باید جلسات کارشناسی در شورا تشکیل و ادامه پیدا کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما در بخش بودجه‌ای که مربوط به توسعه ایستگاه‌های سازمان و به روزرسانی تجهیزات است مشکل خاصی نداریم در خصوص بودجه جاری سازمان نیز خواستار کمی ارتقا در سال ۱۴۰۱ هستیم که در این زمینه نیز رایزنی‌ها و بررسی‌ها ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه برسیم.

داوری همچنین درباره اعلام اسامی آتش‌نشانی که در آزمون این سازمان شرکت کرده بودند، گفت: هفته آینده اسامی ۳۴۸ نفر از آتش‌نشانان زن و مرد پذیرفته‌شده در مرحله عملیاتی آزمون آتش‌نشانی اعلام خواهد شد در نهایت پس از مراحل گزینشی باقی‌مانده ۱۱۶ نفر آتش‌نشان انتخاب خواهند شد.

وی همچنین درباره شروع به کار آتش‌نشانان زن گفت: اسامی آتش‌نشانان زن نیز هفته آینده اعلام خواهد شد ما این افراد را با قید فوریت بررسی می‌کنیم تا بتوانیم آنها را زودتر آن‌ها را وارد سازمان کرده و مراحل آموزشی را برای آن‌ها آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تمام تلاش ما این است که این افراد انتخاب شده از ابتدای سال آینده وارد سازمان شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز