خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آموزش مطلقا مجازی را به تدریج از مدار خارج می‌کنیم/ اولویت آموزش حضوری با "دانشجویان آموزش ابتدایی" است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۹۵۷

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: ورودی‌های سال ۱۳۹۷ و ۱۴۰۰ در رشته آموزش ابتدایی کاملا در ترم آینده حضوری خواهند شد.

دوست محمد سمیعی، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات حضوری شدن ترم آینده دانشگاه فرهنگیان و نحوه مدیریت دانشجویان شهرستان‌ها بیان کرد: روز دوشنبه ۲۷ دیماه جلسه هیئت رئیسه داشتیم؛ پیرامون آنچه که ریاست محترم جمهوری و وزارت علوم اعلام کردند به این جمع‌بندی رسیدیم که ورودی‌های سال ۱۳۹۷ و ۱۴۰۰ در رشته آموزش ابتدایی کاملا حضوری باشند. 

وی ادامه داد: حضوری شدن، به دلیل این است که دانشجویان رشته آموزش ابتدایی بومی هستند و در همان استان خود درس می‌خوانند یا شاید هم ممکن است فاصله خیلی زیادی با دانشگاه نداشته باشند و اگر دورتر هم باشند خوابگاه برایشان تامین می‌شود بنابراین گروهی که عنوان شد می‌توانند حضوری آموزش ببینند. 

سمیعی درباره شرایط سایر دانشجویان برای ترم آینده گفت: تعیین تکلیف برای مابقی ورودی‌ها و رشته‌ها را به استان‌ها واگذار کردیم؛ یعنی هر مرکز پردیس به تناسب شرایط استان و شرایطی که مرکز دارد باید بررسی کند تا ببیند چه رشته‌هایی را می‌تواند به شکل فشرده و حضوری برگزار کند. سپس با ما مکاتبه می‌کند و ما بررسی می‌کنیم و به آن‌ها مجوز می‌دهیم. 

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: شرایط اجرای کلاس حضوری در دانشگاه‌ها برای ترم آتی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم رعایت فاصله اجتماعی باشد. در مورد فاصله اجتماعی هم باید بگویم از آنجا که کلاس‌های ما با هم فرق می‌کند و ممکن است یک کلاس ۱۸ نفره و یک کلاس بزرگ‌تر و دارای جمعیت ۲۴ نفر باشد. از این رو تاکید کردیم که آیین نامه‌ای در رابطه با پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود. 

وی درباره شرایط خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان در پی حضوری شدن دانشگاه‌ها گفت: ما مدیریت هر اتاق در خوابگاه را با ظرفیت اولیه خوابگاه در نظر نگرفته‌ایم بلکه جمعیت را نسبت به ظرفیت کاهش داده‌ایم. به عنوان مثال اگر خوابگاهی شش نفره باشد اکنون در آن خوابگاه دو نفر حضور پیدا می‌کنند.

سمیعی در پاسخ به این سوال که آیا با این سقف از ظرفیت در خوابگاه‌ها و حضوری شدن کلاس‌ها، با کمبود اتاق در خوابگاه‌ها مواجه نخواهید شد؟ گفت: خیر، زیرا همه رشته‌ها با هم حضوری نیستند. ما در ۹۸ نقطه کشور مرکز آموزشی داریم اما تعدادی از واحدها را کامل حضوری کردیم و تعدادی را در اختیار پردیس‌ها گذاشتیم تا به شکل فشرده کلاس برگزار کنند. 

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال ممکن است بگوید فلان رشته یک ماه بیایند و یک رشته دیگر ماه بعد بیایند. این برنامه‌ریزی‌ها فعلا ادامه دارد. روز یکشنبه ۲۶ دیماه نیز یک جلسه مشترک با مدیران استانی گذاشتیم تا برنامه ریزی‌های اولیه‌شان را انجام دهند و انتخاب واحد دانشجویان را شروع کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آموزش مجازی برای چه گروه‌هایی باقی خواهد ماند؟ گفت: آموزش مجازی مطلق نیست؛ مثلا ممکن است بگویند چهار واحد درسی از رشته شیمی مجازی خواهند بود و سه واحد درسی به طور فشرده و حضوری است؛ یعنی آموزش مطلقا مجازی را به تدریج از مدار خارج می‌کنیم. 

سمیعی درباره میزان دانشجویان بومی و شهرستانی گفت: معمولا این گونه است که دانشجویان ما ۳۰٪ بومی و ۷۰٪ بومی نیستند. البته دانشجویان آموزش ابتدایی همه بومی هستند. 

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور دانشجویان در دانشگاه کارت واکسن الزامی است؟ گفت: بله، بدون کارت واکسن حضور امکان‌پذیر و میسر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز