خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارزیابی زیست‌محیطی "پل خلیج فارس" از ۶ سال پیش بلاتکلیف مانده است/ تاثیر منفی اجرای پروژه بر "جنگل‌های حرا"!

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۴۶

مدیر دفتر ارزیابی های محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اصلی ترین ایراد به پروژه خلیج فارس مربوط به آسیب زیست محیطی آن برای جنگل‌های حرا بود.

«حمید جلالوندی» مدیر دفتر ارزیابی‌های محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سوال که آیا پروژه  ملی «پل خلیج فارس» که جزیره قشم را به استان هرمزگان متصل میکند و به گفته رییس جمهور تا ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید، مجوز ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست را دریافت کرده است، به خبرنگار ایلنا گفت: در حدود شش سال پیش یک ارزیابی بر این پروژه انجام شد و فعلا این پروژه مجوز ارزیابی محیط زیستی ندارد، زیرا به دستور رییس جمهور وقت، یعنی آقای روحانی این طرح متوقف شده بود تا مشکلات محیط زیستی اش حل شود. بنابراین از سوی مجری برای اخذ مجوز این طرح از سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری انجام نشده بود. 

او افزود: در همان سال گزارشی در ارتباط با اثرات زیست محیطی این پروژه داده شده بود که منتهی به موافقت یا مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست نشد. در یکی از سفرهای استانی رییس جمهور وقت مسائلی در ارتباط با اثرات زیست محیطی این پروژه بر جنگل های حرا با ایشان مطرح شد که باعث شد پروژه متوقف بماند و مجری نیز به دنبال این نیامد که مشکلات این طرح را حل کند و اصلا در این پنج یا شش ساله اخیر پیگیری برای درخواست رفع نواقص نداشته‌اند. بنابراین پرونده این پروژه‌ها به صورت بلاتکلیف در سازمان حفاظت محیط زیست مانده بود. 

جلالوندی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین ایرادات وارد شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به این پروژه چه بود؟ گفت: اصلی‌ترین موضوع تاثیر اجرای این پروژه بر جنگل‌های حرا بود. قرار بود بر سر این که تعداد پایه‌های پل خلیج فارس چند عدد و با چه فاصله ای باشد که مشکل رسوب گذاری را نداشته باشد، وارد بحث های کارشناسی شویم. بعد از اینکه رییس جمهور وقت ایراداتی به این طرح گرفت، اصلا مجریان طرح به دنبال گرفتن مجوزهای لازم نیامدند که مساله را حل و فصل کنند. البته جزییات بیشتر درباره ایرادات این پروژه باید از معاونت دریایی پیگیری شود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حفاظت محیط زیست در این ارتباط اقدامی در دست اجرا دارد، گفت: محیط زیست نباید دراین زمینه دست به انجام اقداماتی بزند. مجری طرح باید اقدام کند که از تخریب محیط زیست جلوگیری شود. البته ممکن است در اداره محیط زیست هرمزگان در ارتباط با این پروژه اقداماتی انجام شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز