خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آمورش و پرورش باید به دغدغه ملی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۶۹۵

وزیر آموزش و پرورش گفت: آمورش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل نشود به جایی نمی رسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت: یکی از تغییراتی که باید در راستای تحول بنیادین انجام شود قطعا تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: آمورش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل نشود به جایی نمی رسیم نظام آموزش و پرورش ما به دلایل مختلف تک ساحتی است. در تمام کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش کرده اند در بیانات مقام معظم رهبری نیر آمده است که باید سرمایه گذاری در آموزش و  پرورش صورت بگیرد چراکه یک دستگاه مولد و انسان ساز است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بهره‌گیری از شوراها برای رسیدن به اهداف غایی تعلیم  و تربیت یکی از راههای مهم است.

وی درباره مشارکت در آموزش و پرورش گفت: بخش اعظم آموزش و پرورش براساس مشارکت اداره می شود. نه اینکه فقط مشارکت‌ها مادی باشد بلکه مشارکت و حضور موثر در حوزه های غیر تدارکاتی و لجستیک است.

وی ادامه داد: امروز در راستای تحول بنیادین بسیاری از جوانان مدارسی ایجاد کرده اند در راستای سند تحول بنیادین و این یعنی رویش های گام دومی.

وزیر آموزش و پرورش گفت:براین اساس یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم مردمی بودن است و این مردمی بودن باعث می شود از ارکان فرآیند تربیت بهره بگیریم و از این طریق عدالت آموزشی محقق خواهد شد اگر این عدالت آموزشی که جزئی از عدالت اجتماعی است محقق شود ما شاهد دولت قوی خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله دوم کرونا هستیم مرحله اول آموزش از راه دور و یادگیری مجازی بود و این امر به طرق مختلف انجام شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم ما دوران انتقالی است از فضای مجازی به فضای واقعی که با کمک وزارت بهداشت و درمان و نظارت استانداران محقق خواهد شد. ما در همه مدارس آمادگی بازگشایی داریم. دولت یک همت بزرگ در امر واکسیناسیون داشت که از افتخارات دولت است و این واکسیناسیون به صورت ۹۰ درصد دو دوز برای دانش آموزان بیش از ۱۲ سال  و معلمان انجام شده است. مدارس آمادگی کامل دارد و براساس ظرفیتی که ستاد کرونا اعلام کرد و پروتکل‌ها مدارس باید برگزار شود.

وی افزود: البته متاسفانه در برخی موارد شنیده می شود که این بازگشایی انجام نمی شود. دانش آموزان ما در حال ضرر هستند و از بعد روانشناختی. اجتماعی دانش آموزان بسیار ضرر کرده اند. در بعد آموزشی مطالعات نشان داده خسارت در پایه های کلیدی مانند اول دبستان بسیار زیاد و قابل تصور نیست و تاخیر در بلوغ اجتماعی دانش آموزان یک موضوع جدی است. اگر ما بازگشایی نداشته باشیم ساحت تربیت بدنی و زیستی آنها  محقق نخواهد شد لذا شوراهای آموزش و پرورش این موضوع را در دستور کار قرار داده و بر این امر نیز نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز