خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان ریاست جمهوری:

بازدید از موزه‌ها برای زنان در روز زن رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۵۴۹

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: حذف زنان از شورای عالی انقلاب هنوز قطعی نشده است و باید منتظر تصمیم مقام معظم رهبری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی رئیس ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا به برنامه‌های روز زن اشاره کرد و گفت، گفت: امسال همایش بانوی خردمند برگزار خواهد شد؛ این همایش برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه زنان می‌توانند با تبیین حقایق از تحریف مسائل جلوگیری کنند، گفت: رسانه‌های معاند امروز در موجی خانواده و زنان را مورد هدف قرار داده است.

او افزود: در این هفته برنامه جامع ما شامل توانمندسازی و آسیب زدایی از جامعه زنان و خانواده است.در توانمندسازی بر اشتغال زنان تاکید  داریم و در زمینه آسیب زدایی آسیب هایی مانند اعتیاد، خودکشی، فرار و طلاق از جمله آسیب هایی است که زنان و خانواده را با مشکل مواجه کرده است ما برای آسیب زدایی به ویژه طلاق برنامه مدون داریم و اعتبارات  الان دیده شده و  برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه از عدالت فراگیر صحبت می کنید آیا عدالت جنسیتی که در دوره قبل مطرح شده بود اجرا نخواهد شد گفت: عدالت جنسیتی جزو برنامه ششم است اما عدالت فراگیر شامل همه افرادی است که جامعه هدف معاونت زنان هستند و عدالت جنسیتی جزئی از عدالت فراگیر است  و شاخص های آن تعیین شده البته این شاخص ها بازنگری می‌شود و قطعا به آن اضافه خواهد شد. اولویت ما زنان آسیب دیده، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست است و اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم.

معاون زنان و امور خانواده در پاسخ به این سوال که چرا در نامگذاری معابر از اسم زنان شهید استفاده نمی‌کنند، گفت: از شهرداری درخواست کردیم تا به این موضوع نیز بپردازند.

وی درباره نشست با سفرا و خانواده های آنان گفت: در این نشست درباره موضوعات مشترک بحث و گفتگو شد. ما در بسیاری از مباحث زنان در جامعه بین‌المللی مطالبه گر هستیم.

وی ادامه داد: تعداد زندانیان زن نسبت به آقایان کمتر است تلاش می کنیم تا در هفته گلریزان برای آزادی زنان زندانی نیز اقدام کنیم. همچنین بعد از هفته بزرگداشت زن پویشی را راه‌اندازی خواهیم کرد با عنوان زنان برای زنان و از خانم های خیری که می توانند کمک کنند فرزندان زنان زندانی را تحت حمایت قرار دهند. در این پویش استفاده خواهیم کرد.

خزعلی درباره حذف جایگاه زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی  خاطرنشان کرد: حذف زنان از شورای عالی انقلاب هنوز قطعی نشده است و باید منتظر تصمیم مقام معظم رهبری باشیم و با شناختی ‌که از ایشان داریم این چنین نخواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای فقهی با همراهی علما ومراجع گفت: درباره مسائل فقهی زنان و موضوعاتی که در جریان تغییرات زمان ایجاد می شود و نیازمند مسائل فقهی است در این شورا مطرح می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در خصوص فعالیت‌های انجام شده دولت سیزدهم برای زنان، تصریح کرد: به گفته خود ورزشکاران زن، حرکتی که در دولت سیزدهم برای ورزشکاران خانم انجام شد بی‌سابقه در ورزش بانوان بوده اما نمی‌دانم چرا این حرکت‌های خوب دیده نمی‌شود.

خزعلی همچنین از برنامه اهداء خون، برنامه‌ غربالگری سلامت و تست سلامت بانوان در روز زن خبر داد و گفت: بازدید از موزه‌ها برای زنان در روز زن رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: سعی این معاونت در دولت سیزدهم بر آن بوده که بتواند مسائل مختلف حوزه زنان از جمله ارتقاء جایگاه حقوقی زن و خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر مناطق محروم به طور خاص برای زنان، اشتغال فارغ التحصیلان، ارتقاء بهداشت و سلامت زنان و جذب اعتبارات بین دستگاهی برای انجام فعالیت‌های مربوطه را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز