خبرگزاری کار ایران

چمران:

در تهران ساختمان‌های پرخطر زیاد داریم/ وظایف در قبال شهدای پلاسکو هنوز عملی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۴۰۰

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۳۰دی ماه روز حادثه پلاسکو است و هنوز مسأله شهادت و وظایفی که در قبال شهدا باید ادا می شده، هنوز انجام و عملی نشده است و خانواده های آنها مشکلاتی دارند که امیدواریم توسط شهردار و معاونین ایشان حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: روز ۲۹ دی ماه سالروز حادثه غزه است. روزی که به عنوان یادآوری مبارزات مردم مبارز و پیگیر غزه به این نام نامیده شده است و حمایت جهانی از مردم غزه و مبارزین غزه را می طلبد.

رییس شورای شهر تهران گفت: غزه منطقه ای است که از نظر وسعت اندازه تهران هم نیست اما در مقابل اسرائیل با آن قدرت و جنایت هایی که انجام می دهد ایستاده است.

او ادامه داد: اما توانستند با امکانات اندک در مقابل اسرائیل بایستند و موفق شوند و این بسیار ارزشمند است و این نشان دهنده خط شهادت است که به این پیروزی ها می انجامد.

چمران با بیان اینکه بیش از سی سال سازمان آزادی بخش فلسطین با نداشتن ایدئولوژی مثلا مبارزه کردند و به هیچ جایی نرسیدند گفت: اما همین مردم با ایدئولوژی اسلامی مقابل اسرائیل ایستادند و دارند حق خود را می گیرند. این روز را ارج می نهیم و به همه ی مردم غزه و فلسطین اعلام می کنیم در حمایت از آنها ایستاده ایم و انشالله شاهد پیروزی آنها باشیم.

او در ادامه با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو گفت:  ۳۰دی ماه روز حادثه پلاسکو است و انتظار نداشتیم چنین اتفاقی رخ دهد و با همه ی جانفشانی هایی که شد ساختمان پلاسکو فرو ریخت و تعدادی از آتش نشانان عزیز ما به شهادت رسیدند و هنوز مسأله شهادت و وظایفی که در قبال شهدا باید ادا می شده ، انجام و عملی نشده است و خانواده های آنها مشکلاتی دارند که امیدواریم توسط شهردار و معاونین ایشان حل شود.

چمران با بیان اینکه تلاش آقای قالیباف در آنجا بسیار تحسین برانگیز بود گفت: حادثه بزرگی بود اما در فرصت کوتاهی جمع شد و امیدواریم با کمک همه و به ویژه با کمک وزارت رفاه و قوه قضائیه  از چنین حوادث و اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

رییس شورای شهر تهران گفت: در تهران شرایط خوبی از این جهت نداریم و ساختمان های پر خطر زیاد داریم و انشالله جلساتی با دادستانی و وزارتخانه داشته باشیم تا فکر اساسی بشود و قبل از وقوع حادثه از آنها جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه امروز مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار می شود گفت: بعد از آن دیگر دستور جلسات را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز